Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Sara - 30 oktober 2013 21:15

Måndag-tisdag-onsdag har bara gått i ett enda svep och nu ser jag fram emot en god natts sömn till imorgon! I måndags hade vi ju Simone på besök och jag hade fullt upp att stormsäkra gården, ta in alla hästar och se till att inte allt för många saker flög åt pepparn! Mina nya fina trästaket struntade dock i det och lade sej helt sonika ner på backen. Suck... Idag har jag & Denise lagat en del iallafall. Fy vad trist att behöva göra om det efter bara en dryg vecka.   

Igår var det upp tidigt och släppa ut alla hästarna och granska skadorna. Hade stona på box över stormnatten förstås, men det var väldigt glada över att få komma ut igen! Igår var det soligt och fint hela dagen och alla hästarna njöt i sina hagar. Jag jobbade förmiddagen på smådjurskliniken och var hemma vid lunch. Satte världens fart i stallet med mockningen och sedan hann jag rida Alcon, som var fantastiskt fin, longera Ritmico och sedan ta en premiärtur på Alazano. Vilken häst!! Han är snäll, cool, kydig och alldeles underbar! Jösses vilken häst! Så här såg vi ut igår. Första gången jag sitter på hästen! LYCKA!  


Väl färdig i stallet var det bara att byta om igen och åka till Djursjukhuset för nattarbete. Hade ganska mycket att göra och fram till 01.00 var det fullt ös, sedan lugnade det sej lite grand och jag fick faktiskt ett par-tre timmars sömn. Gick av 07.00 och då var det hem till hästarna. Släppte ut dem allesammans och njöt av att kunna låta alla vara ute samtidigt nöjda och glada. Tog mej en lång frukost i soffan och försökte vila lite. Lyckades inte så bra med det så istället tog jag tag i stallet. Denise var här och hjälpte mej så det gick plättlätt. Så var det dags för aktivering av hästarna. Teo & Alcon fick jobba i lina idag och skutta över lite cavaletti. Båda tyckte det var väldigt kul, och hoppade glatt. Hellre än bra, men det är ju nyttigt iallafall! Ritmico fick ett ridpass idag och det var ju bara andra gången, men betydligt bättre idag än premiärturen. Tror han börjar begripa vad jag vill! Fick ett par steg här och där som gav mej en aning om vad detta kan bli. Härligt!! 

Hann bara med Rociero oxå, som var en stjärna som vanligt, för sedan var det dags för nästa uppdrag. VIP-kväll på HÖÖKS ikväll och jag var där och pratade lite om bandagering av hundar och hästar, sårvård mm. Svarade på lite frågor och pratade med folk. Trevligt! Puh, det var tre dagar det och nu blir det sängen! Inte lika mycket på schemat kommande tre dagar och det är jag tacksam för! 

Hej hopp!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards