Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Sara - 13 oktober 2013 19:01

Har haft en lugn och skön helg. Känner mej betydligt gladare och lugnar idag när jag vet att Mino ska stå kvar i stallet! Fy det var allt lite läskigt där ett tag... 

Igår gjorde jag inte många knop i stallet. Bara precis det nödvändigaste och tog istället tid att gå en lång och härlig promenad med hundarna. Det var underbart väder och jag satte mej i solen i vår backe nedanför gården och bara njöt av solen ett slag. Underbart!

   

Idag kände jag mej lite rastlös och saknade stallet så efter lunch fick pojkarna komma in. Pysslade lite med dem allihop och sedan sadlade jag Teo. Det går riktigt fint nu! Jag har backat några steg och tar det bara lugnt. Vi måste ju kunna krypa innan vi kan gå... Så nu övar vi på skritten och halterna. Lugnt och städat. Och det går faktiskt riktigt bra!! Duktig kille!

Sedan tog jag ut Mino och övade lite för hand. Han var riktigt fin men lyckades ändå trampa av sej en sko. Typiskt... 

Bara en vecka kvar till CHAMPIONATET!! Huuuu vad jag är nervös... Tycker alltid det är hemskt första gången man ska visa en betydelsefull (för mej) häst. Man vet ju själv vad man tycker, men vad tycker domaren? Extra nervöst när det är en 4-åring tycker jag. Teo, Trazzel, Galope mfl har jag ju visat även som unghästar, men med Mino blir det ALL IN genast. In i den stora leken och slåss mot det stora grabbarna. Nåväl, om en vecka är vi på väg hem, Mino, Alcon & jag. Då är allt över och förhoppningsvis känns det bra. 

En annan som nog är minst lika nervös är Bea. Hon ligger oxå i hårdträning med sin fina Galope! Fast de har tränat hela hösten och jag är övertygad om att de kommer att göra väl ifrån sej! Det ska bli så roligt att träffa Ploppen igen! Idag tävlade de i en vanlig tävling och gjorde mycket väl ifrån sej. De vann inte med de måste varit absolut snyggast ekipage på tävlingsplatsen!

Bea Chrawall & Galope P

  


Ibero, som jag sålde ganska nyligen, har det bra i Småland med sin nya matte. De trivs bra tillsammans och jag tror att de är som gjorda för varandra!

Ibero XXXII & Olivia Larsson

 



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards