Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 13 september 2016

Fantastisk september!

Av Sara - 13 september 2016 21:23

Helt otroligt vilket väder!!! Tänk om det vore så här varje höst! Då skulle man ju kunna bo i Sverige och gilla det! Vi har haft 20-30 grader i flera veckor nu. Strålande sol, varma vindar eller vindstilla. Ljuvligt!! Jag jobbar ganska mycket. Kontor och hästar. Min älskade sambo har brutit armen och kan inte jobba... Det är synd om honom och lite besvärligt då han behövs ute i tjänst då och då. Det som är bra är att vi får tillbringa mera tid tillsammans! Inget ont som inte har något gott med sej...

I stallet är det full rulla som vanligt. Vi har stubbåker utanför gården och jag rider Hugo där en del. Underbart! I går kväll vid 19.30 var vi där ute och travade runt i kvällssolen. Finns det något härligare? Nej det är därför man har häst   . Saluhästarna kommer och går. I går var det en spännande dag när både Danilo, Amapola & Golosina skulle besiktigas. Danilo & Amapola fick tummen upp, men Golosina var tyvärr inte helt ok... Besvikna köpare och säljare (och förmedlare förstås) men Gollan fick åka med sin ägare hem igen. Allt har en mening som ägaren sa... Hon älskar sin häst och kanske får hon stanna "hemma" nu. Fina Golosina, jag var väldigt förtjust i henne jag med!

Danilo stannar några veckor till i träning, innan han flyttar till Dalarna. Amapola flyttar till västkusten på fredag. Så glad att de får fina hem båda två!

Igår kväll flyttade Ibero till sin nya ägare och det ska blir så kul att följa honom där! Vilken otroligt fin häst!! 

I går kom Aquila tillbaka efter en välförtjänt sommarvila på bete. Nu är han redo att komma igång med arbetet igen och så ska han då säljas. Stor pampig kille med härlig ridbarhet. Bilder kommer snart!

Hundarna njuter i värmen. Tempo älskar att ligga på framsidan av vårt hus där han har utsikt över gatan och kan hålla koll på, och skälla ut, passerande folk & fä!

 

Robban med sin "lilla" 2-åring Frank Sinatra

 

Amapola på besiktning

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards