Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Sara - 9 oktober 2013 19:08

Dagarna fortsätter att vara väldigt produktiva när jag har mina praktisar här. På förmiddagen red jag Alcon & Rociero i ridhuset. Alcon blev väldigt pigg nu när han slapp sin päls, yeeiiha!! Håll i hatten :) Men han var superfin och travade väldigt bra. Lite väl taggad i galoppen bara som bitvis var VÄL luftig!

Rociero börjar lyssna på sin nya ryttare och var riktigt fin emellanåt. Tar förstås några dagar eller någon vecka för oss att komma ihop oss, men det är en väldigt trevlig häst att jobba med. Lite vardagsbilder på honom från dagens pass.

         

Vi tog tidig lunch och sedan hög vi tag i hagbygge. Jag har en massa små hagar med halvtaskigt trästaket, som har sett sina bästa dagar. Nu när jag inte har så många hästar på stall, behöver jag inte så många små utan har hellre lite färre och större hagar med ordentligt staket. Så vi har skruvar ner och dragit upp och "strippat" en hage. Den ska sedan slås ihop med ytterligare en och få ett mera rejält staket. Vi började stolpa lite idag och nu sitter jag här med värkande händer efter släggan... Men det får det vara värt! I morgon fortsätter vi!

En liten regnskur fick vi idag men sedan var det fint igen och pojkarna fick vara ute till 15. Sedan vill de hemskt gärna komma in! Eftermiddagen ägnade jag åt Mino och Teo. De är så duktiga båda två, det är bara matte som ska ha is i magen... Provade ett nytt bett på Teo idag och med bettringar. Det gick myckte bättre! Får testa igen i morgon och se om det var en tillfällighet eller om jag är på rätt spår! Jag längtar ihjäl mej tills jag ska till Julio nästa gång. Jag känner mej otroligt glad och trygg att jag har honom. Herregud vad jag har kännt mej hjälplös utan tränare i så många år. Det inser jag nu när jag fått tillbaka JB. Nu behöver man ju inte ligga sömnlös på nätterna och fundera ut hur man ska gå vidare eller lösa små bekymmer. Man frågar helt enkelt sin tränare!!! Jag kommer aldrig släppa Julio ur sikte igen. Jag hoppas innerlig att han stannr kvar här nere och det tror jag för nästa år är precis planerat. I annat fall kör jag så långt det krävs för att få rida för honom!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards