Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 19 juli 2016

Packar och fixar

Av Sara - 19 juli 2016 19:13

Nu drar det ihop sej med den stora förändringen! Jag packar och har börjat flytta lite saker till Ekeby. Min finaste Magnus hjälper mej att fixa med skåp och hingstväggar i boxarna. Idag packade jag in småsaker mitt skåp och fixade lite. Jag hade även en kund på Mirada. Ett PRE- sto som kom till Robban förra veckan. Har inte hunnit lägga ut henne på annons ännu, men denna kunden ringde på Golosina. Hon visade dock sej dock vara lite för energisk så då plockade jag fram Mirada istället och det sa klick! Idag var andra provridningen och sen var saken klar! Besiktning återstår förstås, men hon är iallafall tingad! Hoppas snart även Golosina hittar sin nya ägare för hon är ett fantastiskt sto!

MIRADA II

På fredag flyttar Nieto till Maria. Han längtar säger han! Stora gräshagar och mycket kärlek och omsorg väntar på honom där! Tror att Maria är lika förväntansfull som Nieto!
Curre växer och utvecklas! I söndags busade han till det lite sin matte och kom lös (huuuuu!) men han visade sej fantastiskt fint ute på fältet! Jäklar i min gata vad han kan röra sej och herregud så vacker han är.... Ser fram emot att rida in honom om några månader!
Hugo känns stark och fin och vi fortsätt med vår träning. Nu i veckan är det intensivträning för Amanda torsdag-fredag-lördag. Ska bli så kul!
Massvis med nya saluhästar är bokade och det kommer tre nya bara nu inom en vecka. Sedan är 4-5 st till inbokade i höst!
Aquila blev inte såld utan åkt hem till sin ägare i lördags, som beslutade sej för att behålla honom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards