Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Sara - 16 oktober 2013 20:56

på denna dagen!!! Vaknade 06.30 av pling pling i telefonen. Det var min gode sydamerikanska vän som nu hade kväll hos sej och hoppades att jag hunnit vakna! Om inte annat så gjorde jag ju det :) Han fick ju avslag på sitt bud på Mino, men som jag skrev så var han fortsatt intresserad av Mino och sökte även högklassiga ston. Han hade funderat och i morse kom han med bestämt besked att han ville köpa Clasica, dräktig med Mino. Nu är ju Clasica dräktig med Teo, men min vän tyckte även att han såg fantastisk ut och efter flera alternativ, prisförslag fram och tillbaka, kom han fram till att han ville köpa Clasica OCH hennes Teo-föl, samt därefter omseminerad med Mino. Fantastiskt! Det enda han tyckte var tråkigt med hela affären var att han måste vänta ända tills nästa sommar till han får hem sin drottning, CLASICA P! Jag kan säga att jag känner mej hyfsat stolt! 

Som flera av er undrar så har jag förstås kollat upp hur hon ska bo. Det är et underbart ställe, frodigt och grönt med gräs i princip året om. Hästarna vistas mycket utomhus och det är ett litet stuteri. Inget stort vräkigt ställe där hästarna bara är en i högen. Utan noggrant utvalda diamanter, som behandlas och sköts om som just detta. Jag och Mats är varmt välkomna dit, så jag tänker att jag (om det funkar) flyger med Classan & föl när hon åker! Vilket äventyr!

 


Idag har det varit full rulle här. Har ridit och fixat och allt annat som vanligt, men även varit iväg och köpt småbalshö, som är enklare att ha med sej i helgen än hösilage. Det luktade och såg fantastiskt ut! Men ikväll när jag provfodrade med det så stod alla fyra pojkarna bara och glodde och undrade - vad sjutton är detta för tjafs?? Ge os vårt hösilage! Där fick man för att man gjorde sej till!

Har iallafall packat trailern full med allt hö och foder vi behöver, strött och lagt in hö. Så den är klar för resan. Nu är det "bara" all utrustning och mina kläder kvar... Jag är alltid livrädd att jag ska glömma något. Det är så fruktansvärt mycket grejer som ska med! Men, jag har hela dagen på mej i morgon att smörja och packa. Och två praktisar till hjälp!

Den sista hästen som jag besiktigade förra veckan, blev röntgad i måndags, och det blev inget med den heller... :(  OCD på den. Men min lilla Alazano, som jag kallar fuxen (den heter Mahometano men det är för långt tycker jag och Alazan är fux på spanska) reser från Spanien på tisdag och är väl här nästa helg då! Ungefär samtidigt hoppas jag att mitt andra hästköp anländer. Den åker inte från Spanien utan är en svenskfödd häst. Det är en stor, snygg och mycket rörlig valack som heter Ritmico. Han är son till vår Alhaja och jag är sååå glad att jag råkade hitta honom! Har haft ett gott öga till honom länge, och Alhajas avkommor ar något alldeles extra! Planen är att utbilda honom och sedan sälja honom. Får se hur mycket tid han behöver men det ska bli ett nöje!

Välkomna till Pepino, Alazano & Ritmico!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards