Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Sara - 27 oktober 2013 20:14

Som jag nämnt tidigare här i bloggen så är jag ansvarig för showinslag med spanska hästar som ska hållas i Falsterbo nästa år. Planeringen inför detta pågår för fullt och här kommer därför efterlysningar! 


  • Till ett av shownummerna behövs vita hingstar eller möjligtvis valacker med hingstkaraktär. Hingsten måste vara mycket lugn och opåverkad av andra hästar, och kunna stå stilla under flera minuter när det finns andra hästar runt omkring. 
  • PRE-hästar som kan hoppa
  • PRE-hästar med bra gång, välridna 
  • PRE-hästar körda
  • PRE-häst som kan konster/trick

Om du är intresserad, eller vet någon som har en passande häst och är intresserad, så maila mej på pepino.pre@gmail.com 


Falsterbo Horseshow hålls 5-13 juli nästa år. Uppsamling, uttagning & träning inför showen kommer att hållas i Skåne i maj. 


HÖR AV ER!! Låt oss visa Sverige våra fantastiska hästar och denna fantastiska ras! 


 

Av Sara - 27 oktober 2013 07:33

Tills vi har sommartid igen! Skönt! Enda fördelen med vintertiden är den lilla bonus sovmorgonen som man får idag. Och så mycket var det med den för här ligger jag klarvaken 07.21
Igår anlände äntligen min fux! Mahometano alias Alazano ?. Ibland är det väldigt roligt att få hem en nu häst och denna pärla var verkligen en glad överraskning! Både större och vackrare än jag hade väntat mej! Han kom kl 9 på morgonen så han gick sällskaps Mino lite utanför stallet. Tror han tyckte det var ganska mysigt!

Den andra nykomlingen, Ritmico, red jag för första gången i fredags. Han var lite spänd att sitta upp på, och hade inte precis någon bjudning alls. Ungefär vad jag hade väntat mej. Men han rör sej härligt och är mycket lyhörd och snart. Han kommer kvickt att förstå och inse att detta är kul! Att jag inte kommer ta min balans i hans mun eller studsa honom i ryggen. Han är faktiskt precis som de flesta PRE. En klok och känslig häst som vill ha ryttaren i balans och inte bli pressad eller instängd mellan hand och skänkel. I love him!!
Lite misstänksam...

Stona njuter av en ovanlig lång och fin höst. De har fortfarande tillgång till hela betet. Inte mycket stödutfodring har behövts ännu!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards