Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Sara - 7 oktober 2013 21:04

Idag började två praktikanter som ska stanna i två veckor. Det är toppen och nu jäklar ska vi hinna med massvis som behövs göras innan vintern! Med bara två hästar i stallet så fick de börja med att mocka varsin box medan jag började fixa till utanför stonas ligghall. Ytan behövde skrapas och snyggas till och det blev jättebra! Nöjd att jag verkligen fick det gjort innan det börjat regna och allt bara blir en ända sörja. Nu blev där rent och snyggt!

Praktisarna fick sedan ta sej an Hector, som behöver lite TLC. Har inte lagt särskillt mycket tid på honom i sommar, men nu är det dags. Han skötte sej dock som en rutinerad stallhäst och stod som ett ljus i stallgången medan hans man blev utredd, svansen tvättad och hela han grundligt ryktad!

Tog ut honom till ridhuset och tog lite foton och bilder. Återkommer med en liten film så snart jag snickrat ihop den. Hector är ju till salu och är en stor och välväxt kille med väldigt trevliga rörelser och då ett fantastiskt temperament!

Tog några foton i hagen med på de vackra pojkarna. Quiero P, Diamante SL & Hector af Avalon

       

Hann med lite staketfix oxå och ordnade bort ytterligare ett dåligt samvete. Härligt! Sedan hämtade vi min vänninna Katja och så åkte vil allihop till Ljungbyhed och Alcon. Red idag ett spännande pass med övningar för förvänd galopp. Väldigt intressant och bitvis svårt. Men jag fick till det och emellanåt kändes Alco fantastisk! SÅ roligt! Efter lektionen pratade jag med Julio om Teo och fick lite goda råd. Kom överens om att jag ska ta med honom vid nästa träningstillfälle, som är den 2-3 december. Ska fixa hans strålröta så hoppas jag verkligen att jag kan ta med honom. Längtar redan tills dess!

Här lite bilder från dagens pass med vackra Alcon!

               

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards