Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sara - 31 augusti 2009 21:44

Sista augusti. Vemodigt. I morgon är det höst... Nu hoppas jag att vi får en lååång fin och mild höst. Vintern kan vänta tills Lucia. Sedan kan den ta slut på nyårsdagen och så vill jag har vå den 2:a januari. Tack!

Körde ingång direkt på morgon och tränade Trazzel på linan. Det går bättre. Men usch vad jag är nervös. Jag vet att han kommer ha ögonen på sej och vil så gärna att han ska visa sej från sin bästa sida. Fast oavsett så är han helt underbar. Men som sagt, nervöst.

Sedan mockade jag några boxar och så sadlade jag Indi. Gjorde lite uppsittningsövningar och red sedan ut på stubben. Han verkligen älskar det! Mitt i en galopp flög det upp en hare 1 meter framför oss, jag blev vettskrämd, men Indi rörde icke ett öra! Vilken häst!

Släppte en svettig men lycklig Indi i hagen med ett megalass med hö och tog mej ann ytterligare några boxar innan det var Teddys tur. Han fick en måndagspass på ridbanan. Mycke lösgörande i låg och rund form, serpentiner och volter. Han kändes fin.

På kvällen tömkörde jag Laban. Han ska röntgas i morgon. Hoppas allt är ok. Sedan väntar förmodligen kastration och så försäljning. Jag tror att som valack blir han en helt underbar häst. Han är fantastisk redan nu men lite för svårhanterlig i vissa lägen för att jag ska kunna sälja honom med gott samvete.

Min favoritbild på Trazzel just nu

Av Sara - 30 augusti 2009 20:57

Här kommer Küren från igår. Härlig häst! Jag skrev Cardenashingsten tidigare, han ägs av och verkar som avelshingst hos Cardenas men är själv Bohrquez, YM, bocado mfl.


http://www.topiberian.com/concursos/2009/european-dressage-championchips-windsor-england/juan-manuel-munoz-fuego-xii

Av Sara - 30 augusti 2009 10:13

Här en bror till Ferrari, samma uppfödare. Men denna är förstås redan såld. Vilken uuuunderbar karamell!


Av Sara - 30 augusti 2009 10:09

Inget speciellt på hästfronten denna helg. Ganska skönt. Igår kom några spekulanter förbi och kikade på Laban & Indi. De meddelade att det var mycket intresserade av Laban. De ska återkomma i veckan för att se honom riden.

Tänkte underhålla er med två filmer på Bailons föl. Först Ferrari som är till salu! Ett tillfälle ett förse sej med en framtida dressyrhäst med härlig spansk typ! Uppfödare är Mossegårdens PRE & Vinhus i Södra Sandby.


Av Sara - 28 augusti 2009 21:34

Camilla kom på morgonen och högg i med mockning så att jag kunde börja rida direkt. Tog Teddy på ridbanan först. Nu börjar han komma tillbaka till sin rätta styrka. Även om han var mjuk och fin efter sommarens vila så märks det ju att han tappat flås och styrka, men nu börjar vi komma tillbaka. Ska nog vara i form till Strömsholm!

Vid 10.30 kom Ann & Varonil för en lektion. Hon hade jobbat bra med förra "hemläxan" och red i ett mycket bättre tempo. Hon fick i uppdrag att tömköra honom i galopp och även här var han bättre och kunde nu hålla galoppen flera varv, även på volt. Nu kan vi börja jobba med form och bärighet även i galopp! Blev fika och tjej/häst-snack efter avslutat lektion medan Varonil fick torka och käka lite hö innan hemfärd.

Efter lunch red jag Indi och sedan blev det mera pappersarbete, köra vatten och hö till unghästarna och sedan var det dags att ta in pojkarna och hålla kväll.

Eftersom jag varit inne på videotemat fårtsätter jag där. Här kommer Malibu in action!

Av Sara - 28 augusti 2009 08:08

Som alla hästintresserade känner till så pågår ju just nu ryttar-EM i Windsor, England. Dressyrens lagtävling är avgjord och inte helt överraskande så vann Holland. Måste bara visa min favorit som i år slagit alla världsrekord med flera ritter på 82-84 % !!! Moorlands Totilas & Edward Gal. Vilken trav! Vilken piaff! Ja ALLT är fantastisk och hästen är totalt avspänd och fin. Inte som Ankys nervvrak som alltid är på gränsen till hysteri. Nej detta är dressyr! Titta & njut!

Spanjorerna har oxå gjort bra ifrån sej och kom på en total 7:e plats. Juan Munos Diaz & Cardenashingsten Fuego har tagit sej till final med fina 69,745 %. Tyvärr har jag ej lyckats hitta något videoklipp på honom ännu.


Av Sara - 27 augusti 2009 22:01

Lite filmer på fina Indiano.

Av Sara - 27 augusti 2009 22:00

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards