Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 18 september 2016

Händelserik vecka, igen.

Av Sara - 18 september 2016 19:30

I fredags hade vi avelsvärdering på gården! Robban ställde sin fina anläggning till förfogande och inför dagen blev ridhussargen vitmålad och fin! Sex hästar visades fram för värdering hos oss och samtliga blev "Apto" dvs godkända förl avel. Både ston och hingstar skall genomgå denna värdering och det rensar bort hästar med grova fel och svagheter. Mina båda hästar Carretero & Altea visades. Jag är väldigt glad och nöjd att de blev godkända! Altea blev därmed konfirmerat såld, till Maj-Lis i Norrland och Curre kan nu välförtjänt ta emot ston nästa år. Tusen, tusen tack för hjälpen Robban och alla ni (speciellt Marie) som hjälpte till med att få Altea i galopp hahaha!

Alla var glada och trevliga och några åskådare hade även tagit sej till Ekeby. Det är alltid så kul att träffa andra PRE-entusiaster! 

Altea blir mätt

 

 

Curre är skeptisk men snäll!

 

 

 


Väldigt glad stoägare med sin godkänd häst Ofelia!

 
I lördags var det dags för tävling igen för mej & Hugo. Efter att vi påbörjade så smått med galoppombyten, så har helt plötsligt den förvända galoppen blivit lite svår. Nu vill Hugo byta hela tiden och kan själv, tycker han! Jaja ett angenämt problem så vi ligger lågt med tävlingar med förvänd galopp och fortsätter att träna på MSV-rörelser hemma i lugn och ro. Därav lite starter i LB i höst i stället! Egentligen ett väldigt bra beslut, för att istället för vara nervös över att vi ska klara ut alla kluriga vägar och rörelser i programmet, kan vi nu bara koncentrera oss på att få kvalite i gång och form. Väldigt givande och kul!! I går var första gången någonsin, som jag hade Hugo fint framför skänkeln större delen av programmet. Några små missar i skritten och en STOR miss i en övergång kostade som vanligt en del %. Men nästa gång (hahahah skam den som ger sej) då kanske vi inte har missar. Då kanske vi vinner helt plötsligt!!    I går fick vi nöja oss med en gul rosett. Men helt ok det med!

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards