Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Sara - 15 oktober 2009 21:13

Underbar morgon som tyvärr följdes av en blåsig dag. Igen. Det har varit väldigt soligt och fint hela veckan men fruktansvärt kallt i vinden, som ständigt sveper fram över vår skånska slätt.

Idag tog jag en chansning och släppte Laban i Zagals hage (ja, den heter så för det var hans egen hage precis utanför vår trädgård). Den gränsar in till stona, förvisso med dubbla staket, men de kan nääästan nosa på varandra om de sträcker på sej. Men, precis som jag hoppades och trodde, så fann Laban ro där med tjejerna på första parkett. Inga andra hingstar i närheten som kunde konkurrera med honom utan bara han & brudarna. Han gick där hela dagen och var såå nöjd. Fick dra lite nya trådar och fixa så strömmen var bra men när jag var klar var det full kräm.

Teddy fick ärva Zagals fina Rambo Utetäcke. Zagal hann bara använda det en vinter så det är som nytt. Let var en aning stort till Teddan, men när jag tagit bort extraplattan i fronspännet och korta gjordarna ungefär 30 cm så låg det superbra! Alla hästarna var ute länge och hade en jätteskön dag i solen!

Jag fixade lite i sadelkammaren på eftermiddagen och hängde upp lite fotoförstoringar som stått på golvet länge. Det blev jättefint!

Fick ännu en bild på Zagal & mej på Kulla Vreta gård, från Johanna Spets. Tack Johanna!

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards