Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Sara - 7 oktober 2009 22:00

En sådan härlig bild på detta vackra ekipage! Självklart kan PRE-hästar hoppa! Skrattande

  

Av Sara - 7 oktober 2009 21:40

Även om dagen började mulen, regning och blåsig så utvecklades den till en mycket bra dag. Mockningen gick som en dans sedan jag tog traktorn och körde undan gödesel, körde in hösilage och fixade till. Sedan handlade vi fika och myste i sadelkammaren. Lagom till kaffet var urdrucket kom solen fram och vi sadlade upp Indi. Idag skulle Camilla rida. Jag red lite först, körede några upp-sittningar och sedan hoppade Camilla upp. Efter 3-4 lite osäkra varv, försvan Camillas halvnervösa min och hela hennes ansikte sprack upp i ett brett leende! Kärlek uppstod! Kanske blir Indi en Milldoff-häst?

Sedan gjorde vi stostallet, röjde upp lite och bytte ut en del saker som kärvat. Det blev så fint och bra! Efter det tog vi en macka och kaffe, igen. Camilla åkte hem vi 15-tide och då tog jag en promenad med Teddan & hundarna. Kiropraktorns order att promenera honom 5 dagar och därefter försiktigt börja rida igen. Om jag har en ny sadel, vill säga...

Har reklamerat min sadel och även kontaktat en annan sadelutprovare för att se vad hon kan erbjuda. Denna gången kommer jag att vara mycket kritisk, kräsen och besvärlig och lita till mitt eget kunnande och min egen känsla.

På kvällen åkte jag till Camilla för att vara med när en kund kom för att provrida Kan. Lite nervöst. Han är ju en speciell häst som kräven en viss typ av ryttare, och man vet ju aldrig vem det är som kommer för att prova! Först red Reneé honom en sväng. Han var spänd, spooky och lite knäpp. Förvånande nog ville kunden testa. Hon satt upp och Kan bröjade genast krångla lite, gå på snedden och slå med huvudet. Herregud, nu hoppar hon snart av, tänkte jag. Men inför våra gapande munnar såg vi denna tjej, med ett leende på läppanrna, förvandla hästen till en hyfsat avslappnad kille. Snart blev traven en helt annan, munnen mjukt tuggande, öronen framåt och blicken glad. Vi var förstummade! Vi får se vart detta leder! Men det kunde inte gått bättre, och oavsett utgången så behöver vi iallafall inte vara lika nervösa nästa gång någon ska provrida honom!

Zagal & jag, september 2008

Zagal stubb2  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards