Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Sara - 6 oktober 2009 16:24

Idag kom Camilla igen. Skönt med lite hjälp! Vi körde igång med mockningen och sedan red jag Varonil. Han var ganska fin idag med! Klok liten häst! Nu har ni ju inte sett hur han gick för en vecka sedan, men målet med denna träningsperioden är att han ska gå fram ordentligt av sej själv, vara bärig och framme på bettet. Slappna av i ryggen och röra sej igenom hela kroppen. Vi har kommit en bra bit på vägen redan!


Efter Varonil var det Indis tur. Han var väldigt duktig idag! Igår var han lite överentusiastisk, men idag var han väldigt samarbetsvillig och lugn. Red lite i skritt och trav bara och han känns helt fin. Tränade 3-4 gågner på av- och uppsittning och det funkade perfekt efter en korrigering =)

På eftermiddagen var vi med Teddan hos kiropraktorn. Han var låst i länd och hals. Antagligen är det min dyra specialbeställda sadel och verkligen ställt till det för honom. Han är överbelastad i ländområdet, och jag har ju hävdat länge att jag tycker att sadeln är för stor och ligger för långt bak på hästen. Jävla skit, rent ut sagt. Nu ska sadeln reklameras och jag ska anlita någon annan!

Ska lita på mej själv nu. Fan oxå! Oavsett så blir Teddy bra och det är ingen jättekatastrof. Men ändå väldigt onödigt och synd om hästen.

Nu har jag tagit en kaffe och ska ge mej ut och mocka stostallet och ta in hästarna. I kväll är det kören som gäller. Skitkul!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards