Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Sara - 9 oktober 2009 20:43

Skrattande Jo så är det nu. Och jag bara passar på att njuta! Idag har det varit lika fint väder som igår, fast dessutom vindstilla vilket gör Skåne och Sverige helt fantastiskt! Om detta vore svensk vinter så vore det ju fantastiskt! Fast det lär väl bli värre...

Idag kom Ann för att rida Varonil. Först släppte vi honom på ridbanan för att se hur han rörde sej utan ryttare. Jag har tyckt att han varit lite väl motsträvig emellanåt. Men det var inget fel på hans gnista! Se själva! Sedan red jag och då kändes han väldigt fin! Ann var glad över att se honom och sedan fick hon rida honom själv och var väldigt nöjd, fast hon tyckte det gick väldigt fort! Det känns ofta så om man är van att rida i lite undertempo, vilket Varonil gärna går i om han får välja själv...

Varonil på ridbanan

        

Efter lunch begav vi oss hem till Camilla & Kan. Leila som provred honom i onsdags ville komma tillbaka och prova en gång till. Så kl 14 var det dags igen. Givetvis var vi alla nerövsa över att onsdagen lyckade provridning var en tillfällighet. Men det var det absolut inte! Det gick om möjligt ännu bättre idag! Jag och Camilla stod stela av spänning och tittade medan Leila lugnt lotsade runt Kan i alla gångarter. Fina övergångar och efter hand en mer och mer avslappnat. Härligt! Efter ritten tog vi kaffe och pratade igenom allt noggrant. Leila kunde knappt bärga sej men till slut kom vi fram till att jo, hon vill ha Kan! Så om nu allt går som det ska med besiktning osv, så ska Kan flytta till Tomelilla! De passar såååå bra ihop så jag önskar dem all lycka och ser fram emot att följa deras utveckling!

Sedan fick jag kasta mej hem och ta in hästarna för kl 18 kom sadel leverantören för att kolla min sadel. Jag var sammanbiten och beredd på lite besvär. Men jag måste säga att han var mycket ödmjuk och tillmötesgående. Så efter lite prat och diskuterande kom vi fram till att en Röösli, 17 tum (INTE 17,5) men moccasäte och stora knästöd, får det bli. Så nu väntar jag med spänning på om detta ska funka!

Om jag ska spola tillbaka till morgonen så släppte jag ihop Galope med Trazzel & Zacce. Det var en härlig syn och hela dagen har de varvat bus, klia varandra och käka hö. Titta & njut!

                    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards