Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Sara - 8 oktober 2009 21:31

Härlig dag idag med! Vi mockade som galningar och var klar med båda stallarna kl 10.30 Då tog vi en välförtjänt fika i solen utanför stallet. Det var helt vindstilla och säkert 20 grader där vi satt. Så härligt! Sedan red jag Varonil och därefter red vi båda Indi. Provade Camillas spanska skolsadel, men usch, det kändes märkligt. Inte min grej.

Kl 14 var vi på djursjukhuset med Galope. Han är en stjärna nu. Borstade honom och gjorde honom fin och ledde honom rakt upp i transporten. Väl framme konstaterade Veterinären att han nu är helt frisk! Gud vad skönt!

Promenerade Teddy när jag kom hem igen. Klippte stonas manar och svanskar och avmaskade alla ston och unghästar.

Galope i hagen idag

  

Sadel leverantören föreslog att sadelutprovaren skulle komma ut ikväll kl 22.15 Och göra vad då? Prova ut en ny sadel mitt i natten? Fan vad oproffesionellt! Nu ska han i stället komma i morgon mellan 18-19. Hoppas han har nya sadlar med sej då. Säljaren tror det har blivit ett "missförstånd" men min sadel. Vadå missförstånd? Jag ber om en perfekt sadel till min häst och är beredd att betala för det, och jag står här med en häst som ej är fräsch och en sadel jag inte kan rida i. Vad har jag missförstått? Följetongen fortsätter...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards