Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Humor

Av Sara - 14 maj 2013 22:24

Sedan sist har jag sovit och sovit och allt annat oxå... Det var otroligt skönt att slippa nattvaken och jag har sovit typ medvetslös nu i flera nätter. Har känt mej aningen krasslig oxå men det är väl typiskt när man väl får vila... Då har man tid att bli sjuk!

Fölisarna mår prima och i synnerhet Zanteo som låter hela flocken dansa efter hans pipa! Alhaja följer honom överallt och när han springer iväg och busar följer hon efter, och dit Alhaja går, dit går de andra... Lilla Altea är så näpen och feminin och följer sin mamma noga! En helt annan personlighet än Zanteo. Men samma fina exteriör! :)

Så blev ju alltså även Championatet i Stockholm inställt! Så otroligt tråkigt... Kan inte låta bli att tänka att om alla hade samarbetat mot ETT bra arrangemang så hade förhoppningsvis det enda Championatet fått flera anmälningar och därmed kunnat genomföras... Man kunde tex lagt det på Grevagården, som är närmre för många, eller i Kungsbacka eller något annat ställe lite mitt emellan Stockholm & Skåne. Jaja, nu är det som det är. Det kommer ju flera år och förhoppningsvis så lär man sej något av dessa erfarenheter. Eller inte? 

Jag jobbar på med pojkarna och de är allihop så duktiga! Tänkte bjuda på lite komik idag, eller fullt allvar hur man nu vill tolka detta. Jag håller ju på att "rida in" Uffe fastän han är nykastrerad och inte får röra sej allt för mycket. Det går strålande. Se själva!


Lektion 1


Lektion 2


 

Lektion 3


 
 

 
 
Ingen bild

Anna

15 maj 2013 13:49

Ha ha, jag tyckte det var rätt mycket humor! Är förvånad att kameramannen(kvinnan) kunde hålla mobilen så stilla.
Kram syster yster

Sara

15 maj 2013 15:17

Hon fick verkligen anstränga sej kan jag lova!
Kram kram

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

15 maj 2013 14:52

Åååå så bra det går för Er :-)
Duktig han är. Detta blir nog en stjärna så fin han är

http://www.havrefallen.bloggspot.se

 
Betty

Betty

15 maj 2013 14:55

Haha, fantastiskt :'D
Vad lätt det ser ut att gå :) Han är väldigt stilla :)
Kram!

http://MirakelBetty.wordpress.com

Sara

15 maj 2013 15:16

Visst är han duktig! Och jag tror faktiskt att han tycker det är riktigt skoj oxå!
S

 
Daniella

Daniella

15 maj 2013 15:20

Hahaha! Mycket bra lektioner! :) Jag är imponerad över hur lugn och snäll han är...jag skulle aldrig göra så på min unghäst som jag hade tidigare... Verkligen kul att se en så stor kille som är så lugn och så snäll!

P.S Detta borde du göra oftare med filmklippen! mycket kul! :D plus att jag är lite nyfiken på den nya saluhästen du har fått in ( vill se bilder)

Kram Daniella

http://www.sportarab.se

Sara

15 maj 2013 15:35

Oki, ska göra lite mera filmer!

// mvh S

 
Ingen bild

Lena Mårtensson

15 maj 2013 20:34

Hahaha! Fick ett riktigt gott skratt och känner precis igen hur Tesoro fungerar. As-cool häst och ryttaren också naturligtvis, man ska inte krångla till det ;D. Kram Lena

 
Ingen bild

Lisa

15 maj 2013 22:02

Underbart! tackar för underhållning :) och en fin blogg också <3

 
Linda

Linda

15 maj 2013 22:49

Ha ha ha. Diggar lektion 2 speciellt :D

http://finnstapre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria A

16 maj 2013 16:53

som hippolog utbildad och unghästutbildare sedan 15 år så tycker jag dessa videor är farliga. Med tanke på hur många som läser din blogg och har dig som en "idol" tycker jag detta visar på oansvar. Att sitta upp på en häst i stallgång med bara cm kvar till tak. Att överhuvudtaget sitta upp på en häst i stallgång som sitter fast är oansvarligt, farligt. Säkerheten först. Sen att detta är humor är en helt annan sak.
Tack

Sara

16 maj 2013 23:31

Hejsan Maria!
Jag förstår att jag får denna typ av kommentarer på filmerna. Men jag ville med dessa, förutom humorn i dem, visa på PRE-hästens otroligt bra temperament. Jag håller absolut med om att säkerheten är mycket viktig, och jag skulle aldrig sitta upp på en häst, varken i ridhuset eller i stallgången, om jag inte var övertygad om att den skulle ta det med ro. Jag håller inte alls med dej om att det skulle vara mera oansvarigt att sitta på en häst i stallgången, där den känner sej helt trygg och är van att stå uppbunden och lugnt, än att sitta på den tex ute på ett fält. Vad det gäller hippolog och unghästutbildare är jag tämligen kritisk och föga imponerad av dessa utbildningar som jag i mångt och mycket lär ut gammaldags hästsyn och hantering. Vi tycker olika helt enkelt!
Varsågod!

 
Ingen bild

Rebecka

16 maj 2013 19:49

Herregud. Farligt :(

 
Natalie

Natalie

17 maj 2013 08:34

Vår 08:a (hbl hingst)"red" vi faktiskt in i stallet. Det var vinter och isigt ute och första gången vi satt upp for han i luften, vilket resulterade i en luftfärd för ryttaren. Inne i stallet var han hur cool som helst så efter det hängde vi och klängde i stallet istället ett par veckor. När vi väl kom ut igen var han stencool. Så visst är det ett sätt att starta inridningen på!

http://crownamedme.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards