Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Flera ston, häärlig uteritt

Av Sara - 23 april 2009 22:09

Vilken dag! Flaggorna vajade och folket, nej förresten, det är ju inte Ferdinand. Men vilken dag! Vilket underbart väder! Promenerade ner och kolla unghingstarna. De hade klarat natten bra och såg nöjda ut. Trazzel är liite smal. Han fattar nog inte att han måste beta! Får hålla koll och ev. stödutfodra honom. Han får inte bli smal!

Jag bestämde mej för att chansa igen och rida ut på Teddy. Det är klart det går bra! Och det gjorde det! Vi red till granarna och red runt två varv på trädan. Ett varv i trav och ett i galopp. Underbart! I galoppen fick han galoppera på friskt. Vad härligt! Nu jäklar ska vi rida ut ofta, så att det blir en lätt match!

Sen red jag Fausto. Det gick fint. Han är ganska avslappnad och cool nu. Skulle behöva komma ut och galoppera lite på fälten så jag ska nog våga mej på det en dag!

Red sedan Fonzie i min passier. Vi är lite oroliga att han är besvärad av sin sadel så jag testade min. Det gick jättebra! Undrar om det var en slump eller om han verkligen gillade den? Provar igen i morgon så ser jag om det bara var tillfällighet eller ej.

På eftermiddagen kom ett litet arabsto till Teddy. Hon är jättesöt! Sen kommer det 3 nya damer i morgon. Så nu ska det väl bli lite fart på verksamheten.

Våra ston går alla tillsammans ute på gräset nu. De har det så härligt tillsammans och man blir så glad att se dem! Vår små föl är så fina! Det måste vara de finaste vi någonsin fått. Minero är underbart framåt och så vacker med sin stora bläs och uttryck och Novia är som en liten sammetsleksak! Så feminin och fin!

Här en bild på Zagal i sin hage tagen för inte så länge sedan. I mars tror jag. Han ser så nöjd ut!


 
 
Christina Nord

Christina Nord

24 april 2009 12:05

Så underbart vacker han var! Som du säger så ser han så nöjd ut.
Hälsning Christina

http://www.stuterirubin.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards