Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 april 2009

Av Sara - 16 april 2009 22:08

 

Här rullar det på. Det har blåst som sjutton i två dagar. trist! Vinden har varit väldigt kall och hästarna blir helt nervösa.

I går städade jag och praktisarna seminavdelnigen. Vi hade lagt in massvis med isolering som ska användas till vår ovanvåning, och nu bestämde jag mej för att flytta dem. Det jobbiga var att andra redan flyttat. In! Typ 5 rått-familjer! Fyyyyy! Tempo & Asslan var som tokiga! De fångade råttor jäklar anama! (Och dödade) Praktisarna var helt hysteriska, men i slutet tyckte de tom att det var spännande tror jag! Till slut var all isolering flyttad och 90 % av råttorna döda. Vi snackar alltså 2 kg-råttor. Inga små söta möss inte! Det blev i allafall väldigt rent och snyggt! Nu är vi redo att ta emot de första stona!

Red också såklart. Sen var jag helt slut. Har åkt på en dunderförkylning... Vilade en timma på soffan sen körde jag mot Halmstad för att hämta Veleño. Camilla sällskapade mej! Vi fikade i bilen på vägen upp och käkade hamburgare på vägen hem. Mysigt! "Ville" stod som ett ljus hela vägen. Klev av helt lugnt och gick in i sin nya box och åt hö. Trevlig kille!


Idag red jag på förmiddagen. Skulle fota Fausto, men blåsten gör att han blir jättespänd, så det kändes inte lönt. Fonzie gick som en dröm idag! Vilken trav han får då! I morgon kommer matte och kollar igen, så nu MÅSTE han visa vad han kan!

Tina kom på besök en sväng oxå. Vi tog ut Dora & Zorro på ridbanan för att fota dem. Men de ville icke visa upp sej ett smack! Sen fick Ville vara lös där en stund. Han showade dess då mera!

Vi satt och drack kaffe när jag helt plötsligt såg genom köksfönstret flera hästar än jag brukar se! de visade sej att Kairos & Donnes nya foder-ring hade farit iväg i blåsten och skrämt slag på de små liven. De hoppade in till Galope & Trazzel. Sedan hoppade alla fyra ut och skrämde slag på Fonzie, som oxå hoppade ut och fortsatte in mot våra ston! Men där var det stopp! Lara gav pojkarna en blick! Sedan vågade ingen av dem närma sej stona. Så jag kunde lugnt gå och hämta pojkarna och placera tillbaka dem i sina respektive hagar. Dock krävde staketen viss reparation.... Tina var schyst och hjälpte mej så det tog väl bara 1 timma... Nya isolatorer, knäckta stolpar och söndriga linor. Nåväl, ingen skadad häst iallafall!

Trazzel bor i Zagals box nu. Känns faktiskt bra! Han passar där.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards