Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Life goes on

Av Sara - 5 april 2009 10:23

Men det är tomt. Så tomt. Jag tittar in i hans box och slänger ett ögonkast åt hans hage där han ska vara. Det är tomt. Det är ett stort hålrum, som det kommer att ta lång tid att vänja sej vid. Att leva med. En dag i taget. Tänka på annat. Jobba vidare. Tomt.

Tack snälla snälla alla ni som skrivit och mailat och tröstar. Tack. Det är en glädje mitt i sorgen att läsa.


Jag har många andra fina hästar. Ingen som HAN, men fina. Kanske, kanske är Trazzel en värdig efterföljare. Han får nog bo i Zagals box. Vet inte vem som annars skulle kunna stå där. Måste vara en häst med värdighet. Det har Trazzel. Jagska nog prova. Om några dagar. Kanske.


Teddy är oxå en fin häst. Underbar. En helt annan typ av häst.

Igår var han så här fin. Jag försöker glädjas.

 
 
Annette

Annette

5 april 2009 12:34

Är såååå glad att jag betäckt med fina Teddy - du anar inte! Om några veckor får vi resultatet :-) Tänker på dig.
Annette

http://www.stalleskelid.zoomin.se

 
Ingen bild

Linda

5 april 2009 20:58

Å vad jag lider med dig Sara - precis som så många andra! :( Man får vara tacksam för den tid man får, man vet ju inte hur länge den varar.. vi får dem bara till låns..
Annars.. underbara bilder på Teddy, framförallt den översta!

Kram

 
Ingen bild

Maria, Falun

6 april 2009 08:36

Hej Sara!!
Lider verkligen med dig. Allting är ofattbart med döden... Har läst alla dina blogginlägg och även de senaste om din bäste vän Z. Blev lite chockad för att jag trodde och hoppades att han kunde klara sig med någon form av "mirakel"behandling och bli av med sin "fång" och sitt besvärliga bens smärtor. Tror fortfarande att detta inte är sant! Går in på din blogg och hoppas att du snart skriver att detta var en mardröm och att Z åter är hemma i sin box, hos Dig där han hör hemma och inte i himmelen... Jag har ju inte träffat dig eller dina djur men känner för dig ändå och du var så snäll och hjälpte mig med min Bailador... Vi har en gamling hemma också som vi inte vet hur det blir med. Man går och är nervös då och då när man anar vart det är på väg. Otäckt, otäckt mycket ångest blir det. Jag hade önskat MEST av allt att få träffa Din Zagal av alla dina hästar. Tänkte ta en tripp ner till Skåne, kanske i sommar och hade då verkligen sett fram emot att få träffa just honom. Jag är mycket mycket ledsen för din skull. Tänker och har tänkt mycket på dig och Z. /Kram Maria, Falun

 
Ingen bild

Annette

6 april 2009 17:57

Hej Sara!

Jag öppnade precis din blogg efter några dagars datordöd. Usch vad tråkigt att höra om Zagal! Han skulle ju ha många bra år till. Han var ju inte så mycket äldre än Buster bus...
Vi tänkter på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards