Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Farväl Zagal.............

Av Sara - 3 april 2009 14:55

Igår kunde Zagal inte gå in ifrån hagen. Jag fick backa ner trailern och lasta honom där han stod. Jag körde raka vägen till Helsingborgs djursjukhus. Han fick smärtlindring, blev röntgad och sedan ställde vi in honom i en box med spån upp till magen, massvis med grönt fint hö och vatten. Jag förstod vilket håll det lutade åt direkt när jag ittade på Vet Johan Lenz och såg hans blick. Han visste med. Han ville dock göra ett u-ljud innan han gav mej säkert besked. Jag valde att säga adjö till Zagal i boxen och körde hem. Efter en stund ringde Johan och bekräftade diagnosen. Gaffelbandet i hans dåliga ben var slut.  Finns ingen bot eller behandling.

Adjö älskade Zagal. Jag kommer aldrig att glömma dej..............

Sara

ps, jag kanske inte skriver här på några dagar. Allt känns ointressant nu.

Zagal när han var som allra bäst och finast. På uppvisning med fullt med publik. Han älskade att vara i centrum, att visa upp sej. Här på Ribbersborg i Malmö. Maj 2006.


 
 
Barbro

Barbro

3 april 2009 15:12

Nämen fy vad hemskt, nu gråter jag. Jag var ju med dig när du såg Zagal för första gången och har följt era äventyr sen dess. Han var verkligen "the horse of a lifetime".
Många kramar från Barbro

http://www.santabarbarapre.com

 
Ingen bild

Charlotte Eichel Larsen

3 april 2009 15:21

Kære Sara.
Hvor er jeg dybt ulykkelig på dine vegne! Smukke, dejlige Zagal! Heldigvis har han mange, dejlige afkom både i Sverige og Danmark.

Tænker på dig i en svær stund.

Mange knus
Charlotte, Danmark

 
Anette Klapp

Anette Klapp

3 april 2009 15:27

Hej Sara. Jag lider med dig idag. Zagal var en underbart vacker och fin häst. Har följt er sedan jag lärde känna Jessica Lundqvist 2005. Du har helt rätt, han ville stå i centrum hela tiden, och det kommer han göra där uppe också.

Do not stand at my grave and weep;
I am not there. I do not sleep.
I am thousands winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn rain.

When you awaken in the morning's hush
I am the swift uplifting rush of quiet birds
In circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry;
I am not there.
I did not die.

Native American Indian Poem

MVH
Anette

http://shequipo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Irene A

3 april 2009 15:37

Utrolig trist Sara :-(
Ingen ord kan beskrive hvordan det kjenns at miste en hest man elsker så mycket...
Zagal har betydd mycket for P.R.E hästen i sverige, og hele skandinavia.
Klem

 
Ingen bild

Gisela från granngården

3 april 2009 15:53

Känner ju varken dig eller Zagal, men jag sörjer med dig. Du körde förbi oss på vägen igår kväll och konstigt att jag kände nästan på mig att det var något på gång. Har ju som sagt följt er i din blogg.
Sorgen efter en sådan kärlek finns inte i ord att beskriva.

 
Ingen bild

Anna

3 april 2009 16:13

Fruktansvärt tråkigt. Kungarnas kung har lämnat jordelivet... Men har inte lämnat någon oberörd!!
Stor kram till dig, Sara

 
Ingen bild

Annelie P

3 april 2009 16:21

Vi här hemma beklagar verkligen sorgen.
Det är hemskt att förlora någon man älskar.
MVH//Annelie. P

 
Natalie

Natalie

3 april 2009 16:50

Jag är så ledsen Sara! Zagal var verkligen en riktig drömhingst, en stor förlust för PRE- Sverige.
/Natalie med Empra och gänget

http://www.colina.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

3 april 2009 17:10

Vi beklagar och känner verkligen med dig! Vi vet hur mycket han betydde för dig.
Ann-Britt och Kenneth

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

e

3 april 2009 18:17

finns inga ord... fina fina Zagal... miljoner kramar E

 
Madde

Madde

3 april 2009 19:10

Vad ledsen jag blev när jag fick höra detta idag! Zagal var verkligen 1 of a kind. Sänder en styrkekram och har tankarna hos er..

Kram Madde på Månsgård

http://panaccea.bilddagboken.se

 
Ingen bild

AnnaL

3 april 2009 19:53

Herregud vad ledsen jag blir. han var verkligen helt sagolik så vacker så fin, jag sörjer verkligen med dej. Många kramar från Anna o Wille

 
Ingen bild

Camilla

3 april 2009 20:05

Så himla tråkigt!han var den vackraste häst jag någonsin sett!

 
Annette

Annette

3 april 2009 20:08

Jag är så ledsen för din skull, vet ju hur mycket han betyder för dig och vad ni betyder för Varandra. Men han har nya uppgifter nu i en annan, bättre värld, men han kommer alltid att finnas kvar hos dig som en ängel vid din sida. Med tiden kommer sorgen att lätta och du kommer att vara tacksam för att han levat och för den tiden ni delade och för vad han gett dig.

Många kramar från Annette

http://www.stalleskelid.zoomin.se

 
Ingen bild

kerstin

3 april 2009 20:35

Sarah!

Jag vet vad du går igenom. När jag läste detta,så började jag gråta, jag har inte slutat än,Zagal var min riddarhärst. Låter knasigt men så var det. fråga Mia.

många varma kramar kerstin

 
Ingen bild

Tina

3 april 2009 20:36

Fina fina Zagal.... Jag beklagar verkligen!! Tänker på dig, vet vad han betydde för dig. Många, många kramar till dig Er

 
Ingen bild

Kerstin

3 april 2009 20:51

Sarah.
Jag vet vad går igenom. Jag började gråta. Zagal var min sagohäst. Typ enhörning i drömmarna. Se positivt, många föl! I bakgrunden sjunger Sarah Brigthlam "Halleluja". Han har det bra nu på de evigt gröna ängarna.

många varma kramar Kerstin

 
Anne-Lie

Anne-Lie

3 april 2009 20:51

Åhh, vad trist. Jag beklagar sorgen. Alla varma tankar går til dig.
//Anne-Lie o Macumba

http://mackan.sportsblogg.se

 
Ingen bild

Jannike

3 april 2009 21:02

Beklagar än en gång för förlusten. Vill du ha bilderna i orginalstorlek( dock ingen allt för bra kvalité) så är det abra att hojta på buke så skickar jag dem. Han har det kanon nu och paifferar och dansar som en kung på de gröns slätterna.

 
Tess

Tess

3 april 2009 21:08

Gud det finns inga ord!
Mina tankar går till dig och dina nära.

Vila i frid vackra sagolika Zagal!
Gud saknade sin ängel, för sådana som du måste finnas i himlen och hälsa de nyankomna välkomna så de förstår att de kommit till paradiset.

Många Kramar från Tess

http://www.srpre.com

 
Ingen bild

Jessica

4 april 2009 12:11

Världen har mist en av sina gudomliga varelser - det sliter i hjärtat... Fina, fina Zagal, en häst det är en glädje att ha fått uppleva. Once in a lifetime... Mina tankar och medkänsla är hos er, jag förstår vad han betytt för dig och Mats och hur det känns i den här svåra stunden. Många kramar Jessica

 
Ingen bild

Ida

4 april 2009 12:34

Han var verkligen hästen i sagornas värld. Var och är ofta inne och tittar på bilderna på honom på er sida och var även på hingstvisningen ni hade och såg honom. En otroligt vacker häst. Detta är så tragiskt. Jag tänker på er.

 
Anne

Anne

4 april 2009 15:54

Zagal, älskade Zagal. Tänk vilka minne ni har!
Tänk vad älskade zagal har gjort för rasen! Halva Sverige vet ju vem Zagal på stuteri Pepino är(eller var)!
Lilla Galli! Titta ner på oss ibland...

http://www.ingemanslandet.blogg.se

 
Ingen bild

Nina och Iberica

4 april 2009 19:29

Usch vad tråkigt att läsa Sara! Skickar 1000 tröstkramar!

 
Ingen bild

Diana

4 april 2009 21:27

Jag beklagar verkligen bortgången av din underbara häst. Han var otroligt vacker, men nu springer han på dom gröna ängarna i regnbågens land och har det jätte fint. Många tröst kramar

 
Ingen bild

Kim & Janne

4 april 2009 21:58

Jag är så ledsen Sara,
Zagal var en sådan sagohäst och det är en stor förlust för alla PRE-älskare att han har gått bort. Lyckliga är de som har ett föl efter denna häst.
Många kramar från Kim & Janne

 
Erica

Erica

6 april 2009 16:15

Världens finaste häst!!
Zagal har inte lämnat någon oberörd, med hans charm, utstrålning och personlighet.
Han är hästarnas konung och kommer alltid vara, han kommer leva vidare i allas våra hjärtan och ingen kan ta hans plats.
Han kommer alltid finnas med er.
Bamsekram

http://thelovers.blogg.se

 
Ingen bild

Ledsen

8 april 2009 20:39

Brukar vara in på er hemsida då och då, har ingen egen häst, men tycker om att se på era vackra hästar, framförallt var Zagal en drömhäst.. Hade någon fundering att komma på er hingstvisning bara för att få se dem i verkligheten. Hade tyvärr inte möjlighet, vilket känns väldigt olyckligt just nu. Tårarna började rinna när jag läste på din blogg :-( Jag är SÅ LEDSEN för din skull!! Men han har det bra nu....

 
Ingen bild

Emma å Jack på Wärmagård

9 april 2009 11:51

Våra tankar går till er i påsk!
Zagal lämnar ett stort avtryck hos alla oss PRE- älskare!
Han var fantastiskt fin och har gjort otroligt mycket för rasen i Sverige!
Glada ska alla vara som fått en avkomma efter denna ståtliga herre!

Kram från Wärmagård



 
Ingen bild

rsw

12 april 2009 12:34

Hej Sara och Mats!

Det kom som ett chock att se att Zagal har dragit till dom eviga gräsmarkerna. Vi känner stor sorg med er. Det har alltid varit en glädje att se dig så glad när du ridit honom. Alla dina glada minnen vill alltid leva i dit hjärta.
Kram och de djupaste medkänslor Pitho & Dick.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

20 april 2009 08:34

Så fruktansvärt!!!! Jag beklagar verkligen sorgen!!!!

Tröstekramar från
Ann-Louise och Cazal

http://hastochhund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards