Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

De är på väg!

Av Sara - 22 april 2014 21:09

Båda pojkarna är alltså lastade och på väg norrut! Transportören meddelade idag att de räknar med att vara i Holland (Transportörense hemmastall) i slutet av veckan. Jag hoppas han menar lördag-söndag med det och att de kanske kunde vara i Sverige typ måndag! Det vore så typiskt om de kommer just när jag är i Halmstad... Det brukar gå bra iallfall, men man vill ju helst vara på plats och ta emot dem!

Här hemma är det lugnet före stormen känns det som. Nästan inga hästar att rida och det känns otroligt lättskött alltihop. Men snart kommer fler saluhästar och de nya killarna, fölen anländer och därmed ska även de pysslas om! Men vi är redo Mina & jag och själv är jag tacksam för varje dag som går. För jag blir bättre och bättre i foten och kan vara igång mera och utföra mera arbete.

Var på sjukhuset idag och röntgade foten. Fick själv se plåtarna idag och det var intressant. Ganska stort ben det som går till stortån, och nu fick jag även höra att det ju var en ovanlig fraktur, ja den är typ 3 cm lång!! Benet är liksom av på längden! Hua!! Läkaren tyckte att det läkte bra, men jag tänkte att det fortfarande behövs bildas massvis med nytt ben! Stor glipa syntes tydligt ännu! Men visst, mindre än på de första bilderna. Jag får belasta hur mycket jag vill, så länge det inte gör ont, men tyvärr behövs det inte så mycket för att det ska göra as-ont :( Men, men jag går iallafall utan kryckor nu!

I helgen fick jag punktering på min bil, och sedan ett par veckor hade även Katrin punka på sin trailer. Idag tog jag trailer och bil till verkstan för att få båda däcken lagade. Sagt och gjort. Killarna på verkstaden imponerads stort av min backning med släpet och de pratade länge och väl om andra kunder som minsan inte kunde varken köra med eller utan släp. De tyckte nog att jag var en cool tjej! Så jag kände mej lite cool och skulle då lite snyggt koppla på trailern igen och glida hemåt efter att uppdraget var utfört. Kopplar, kör iväg och kommer ungefär 10 meter. Då TAPPAR JAG TRAILERN!!! Snacka om bortgjord! Killarna fullkomligt flög ut ur verkstan för att hjälpa mej att hänga på den igen, försäkrade att nu satt den minsann ordenligt fast på dragkroken och att jag lugnt kunde köra hemåt. Herregud vad pinsamt....

Inga föl har kommit ännu och tanterna väntar otoligt. De är så söta tillsammans och följs åt sida vid sida hela tida. Clasica & Alhaja BFF

 

 
 
Nina

Nina

23 april 2014 09:27

Nä, vad drygt! Du som låg på topp! Usch, kan riktigt känna förödmjukelsen. En sådan sak som ALDRIG händer annars. Hade det inte bara kunnat låta bli.

Kram och skönt att benet läker som det ska.

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards