Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Näääästan som vanligt!

Av Sara - 21 april 2014 23:09

Idag hade hag bestämt mej för att försöka göra en vanlig arbetsdag i stallet. Fodrade och tog därefter frukost medan Mina släppte ut och började mocka. Vid 9 var jag ute och igång och började med att fixa iordning Mino. Friserade lite hår inför helgens tillställning och sadlade sedan. Mino var pigg som en mört men känns väldigt fin. Idag låg han på som attan men som vanligt lugnade han sej väldigt snabbt och jag kunde komma lite till arbete. Idag kunde jag rida lätt nästan helt normalt! Nästan...
Fortsatte med Ausente, en ny saluhäst som varit här några dagar nu. Han är en väldigt trevlig häst helt i min smak! Väldigt rörlig och mjuk och lättpåverkad. Han ska slipas till lite innan han kommer ut på till salu-sidan och det blir en trivsam uppgift!
Sedan avverkade vi Tequila oxå innan vi tog lite fika. Stona är sprickfärdiga så vi gjorde iordning deras boxar för nu börjar det bli skarpt läge. Inatt står både Alhaja & Classan på plats men jag tror det dröjer ett par dagar till. De verkar synkronisera sej helt och nu vågar jag inte säga vem som blir först ut! Det kommer nog inte gå lång tid mellan dem dock!

Ikväll eller i morgon bitti lastas mina nya stjärnor i Spanien. Vi får se hur lång tid det dröjer innan de är här. Finns en risk att de kommer i helgen typiskt nog. Men det löser sej på ett eller annat vis! Känns fantastiskt att de äntligen är på väg! Herregud vad det ska bli roligt!!!

Avslutar med en bild på ytterligare en riktigt fin Tanteo-avkomma som blir ett år nu. Fuego!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards