Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Full tisdag

Av Sara - 31 januari 2012 19:46

Brrrr i morse när vi klev upp så var det riktigt kallt ute och vi satt och huttrade i köket innan eldens värme hunnit sprida sej. Men förvånade blev vi i samma sekund som vi gick ut för det visade sej att det inte blåste nästa alls och därmed värmde solen skönt. En härlig dag alltså :)

På förmiddagen hann vi med massvis. Tre hästar ridna, två hästar skodda och all stallskötsel avklarad. Så vi tog lunch och skyndade sedan ut för att hinna rida varsin häst ytterligare innan det var dags att lasta Galope och åka på träning. Kl fyra var jag framskrittad och klar att träffa Rose Mathiesen på Gränsbo. Galope skötte sej jättefint trots att hela ridhuset var fullt med andra hästar när vi kom in. Rose hade bara gott att säga om honom och matte var stolt som eh tupp. Hans storlek, tre bra gångarter och inte minst hans intelligens var bara några av de superlativ hon strödde över oss. Jösses. Sedan har vi ju massvis att jobba med, men hon trodde absolut att det kunde bli något av oss. Vi kämpar på och återkommer om en vecka. Här kommer ett litet klipp från dagens träning. Håll till godo  


   

 
 
Linda

Linda

1 februari 2012 08:56

Vad bra det går. Tänk vilka framsteg han gjort. Det ser jättefint ut!

http://www.nordblick.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards