Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Sara - 22 januari 2012 19:46

Idag var det dags för klubbtävling på Viarp. Kan inte påstå att jag var jätteladdad eftersom jag dras med en otrevlig förkylning, men när man väl kom ut i stallet så var det ju ändå kul :)

Alice och henne föräldrar, Klara & Jag lastade Galope, Budda och Ita och for till andra sidna av byn. Tidsoptimist som man är så visade det sej att det var fem starter kvar innan det var min och Galopes tur när vi kom fram. Oops :)

Det var bara att kasta ut Galope ur transporten och hoppa upp snabtt som ögat. Två minuters framridning och två språng över räcket sedan var det vår tur. Hann inte ens gå banan så det var tur att man fick gott om tid innan man skulle starta och det var stora siffor vid hinderna. Nävål, vi tog oss över alla hinderna utan problem. Inte var det dagens vackraste ritt, vingligt och orytmiskt, men runt kom vi utan stopp eller stök. Debuten är gjord :)

Alice startade sin fina Budda som gjorde en fin runda 20 cm högre än förra gången. Sist ut vad Ita som var dagens bästa häst (måste jag säga) Alice red henne helt enligt planen och det gick strålande/// Härligt :)

Här lite bilder från dages äventyr. Som vanligt är det Anna-Karin Leidning som tagit bilderna :)

Galope i trailern och iväg vi far

 


Alice och fina Budda

 


Ita görs iordning av Pepino-teamet

         


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards