Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Sara - 15 januari 2012 20:13

Snart är det bara några fåååå dagar kvar, tills det endast återstår ett par tre veckor till årets första fölning.  Alltså 5:e februarui är Ellen beräknad till så det är ju lite tid kvar. Men kameran är riggad, bädden förberedd och i morgon ska jag hänga upp värmelampan. Sen kan den komma. Just nu sitter jag i soffan och spanar in Ellen som står i ett hörn i sin box och vilar. Hon har börjat fylla ut juvret lite grand, så jag kan ha koll på henne. Men ännu är det bara vattenklar vätska så det är lugnt ett tag till. Jag gissar två veckor till.

I helgen har det inte blivit mycket ridning. Lite idag bara men annars lugnt. Har haft andra sysslor som upptagit min tid. Men vi har haft strålande fint väder och det har äntligen frusit lite. Detta gör att vi för tillfället slipper leran. Jag tror tom hästarna föredrar knaggliga och svårframkomliga hagar, än att de ska klafsa och halka runt i leran. Hundarna är oxå en dröm jämförelsevis. Nu kan även schäfrarna komma in en sväng igen. Utan att torka i en halmad box i timmar först. Inte för att det avhjälper problemet, men det blir liite bättre iallafall. Idag allts - rena hundar, rena hästar och täcken, rena skor och inga gummistövlar. Nice :)

Idag passade vi på att i sista momangen fotografera Teo uppställd till hingstkatalogen. Han har utvecklats väldigt mycket sedan han kom till oss i oktober. Han är bara underbar...

       

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards