Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Kyligt värre

Av Sara - 29 januari 2012 21:35

Vi bor i en frysbox med inbyggd fläkt. Det är så jäkla svinkallt så det går igenom märg och ben. Klara bekräftar att det alldrig är så här rått och kallt i hennes hemtrakter trots betydligt flera minusgrader. Men vi jobbar oss varma och växlar arbetet med värmande brasor i köket eller soffläge under en filt. Ganska mysigt faktiskt.

Fredagen var intensiv och lång och vi red sista passet vid sex-tiden. Är man galen eller galen? Men det var mysigt och när vi var klara så var det bara att fodra och sedan hålla fredagskväll.

Lördag och söndag har vi skött våra vanliga stallsysslor och lite till. Idag har jag klippt våra ston och det behövdes verkligen. Jösses vad långhåriga de hade blivit, och som vanligt är det tre nya tjejer som kliver fram när man har fisserat dem. Man känner knappt igen dem, och jag tycker det är så¨otroligt vacker när de är kortklippta. De ser så välskötta och prydliga ut. Ikväll var det lite ridning på schemat och Galope fick komma ut på ett arbetspass. Jag har lätt för att tycka att det inte går framåt, men så får jag tänka tillbaka på vad han kunde i höstas eller i somras och så inser jag att jo, det har hänt ganska mycket... Han är ljuvlig att sitta på när han går som han ska och man kan mer och mer börja få små glimtar av vad som komma skall. Jag har ju ridit för Ingamay lite grand, men hon bor tyvärr så himla långt borta (en resa t&r på 5-6 timmar känns inte rimligt) så jag får nöja mej med att rida för henne när hon är i Skåne. Så på tisdag ska jag prova att rida för en annan mycket kompetent tränare. Landslagsryttare och förhoppningsvis får vi se denne i OS i sommar. Det ska bli väldigt spännande och jag är taggad till tänderna. Här kommer lite bilder från kvällens träningspass. Galope & jag :)

         

 
 
Ingen bild

Duttan

29 januari 2012 22:02

Han är bara helt underbar.... Det går hela tiden framåt med min härliga Federica också. Längtar tills det är dax att börja rida på Galope´s son Camaron...
Det brukar vara super kallt neröver landet ... här kan man lätt rida ut fast det är -15 grader.... neröver landet vill man ju inte gå utanför dörren vid -12.
MVH Duttan

 
Ewa

Ewa

29 januari 2012 22:04

vem ska du rida för?? **nyfiken***

http://www.naturligdressyr.bloggplatsen.se

Sara

29 januari 2012 22:16

Avslöjas på tisdag kväll :)

 
Ingen bild

Anki

29 januari 2012 22:12

Han ser jättefin ut! Jag för träningsdagbok med korta anteckningar om vad vi jobbar med och hur känslan varit, ljuspunkter och vad vi behöver jobba med framöver.
Kul att gå tillbaka och se vad man i dag tar för givet som var ljusår bort bara för några månader sedan. Förra vintern grät jag och trodde att jag aldrig skulle få kontroll över min häst, nu är han underbar och nu gråter jag bara glädjetårar!!

Sara

29 januari 2012 22:16

Tack Anki,
jo precis så är det. Man måste försöka komma ihåg vad som inte fungerade tidigare och inte ta saker och ting för givet. Men det blir så lätt så. Vad glad jag blir att höra att det gär bra med din fina häst.
Kram S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards