Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Och lite mera storm....

Av Sara - 5 januari 2012 23:15

Det regnade vågrätt i morse när vi gick ut. Härligt... Bestämde oss först för att inte släppa ut några hästar, men så lättade det lite och ston och unghästar fick komma ut. Först reds Galope, Zeus & Budda. Det är så jättekul när vi kan greja alla tre, Alice, Klara och jag. Galope var lite motsträvig idag, tror han nog hade lite träningsvärk efter hoppövningarna igår :) . Sedan var det Danza & Tunante. Tunante var superfin och travade även idag över några bommar. Han älskar det :) Finns det hinderstöd vid sidorna så bjuder han på som om det vore största hindret. Jösses hela stallet har förvandlats till hopphästar///

En helt annan sak som nu börjar närma sej är FÖL/// Ellen ska föla om ca 4 veckor så nu ligger vi i startgroparna. När Ellen & Tibbe kom i somras så var båda väldigt tunna och eländiga. Jag trodde inte att hon var dräktig så som hon såg ut, men jodå det var hon allt. Nu är Tibbe rund och go sedan en bra tid tillbaka och även Ellen har lagt på sej säkert 75 kg sedan hon kom, UTÖVER fölmagen då, som ju är kanske är hundra kg till... Hon är jättefin nu och saknar bara lite över hals och rumpa. Jag hoppas sommaren ska göra resten för henne. Ellen är alltså¨dräktig med samma hingst som är pappa till Tiburon, så det finns chans för ytterligare en liten gul. Men som vanligt så hopaps jag bara på att allt går väl och att vi får ett friskt föl. Då är jag superlycklig///

Ellen & Tiburon väntar i lösdriften på att få komma in. Tror det är september.

 


 
 
Marianne

Marianne

6 januari 2012 09:22

Oj, vilken vacker bild. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra med fölningen. Det blir väl en liten tuffing som kommer till världen i det här våldsamma vintervädret, men snart är det vår.

http://seglingepre.bloggplatsen.se

Sara

6 januari 2012 16:59

Tack Marianne :)
Här nere har vi inte så vinterigt, snarare en mycket lång och regning höst...
Skönt med ridhuset så man kan rasta den lille inomhus oavsett. Nu väntar vi med spänning.
Kram S

 
Anna-Kajsa

Anna-Kajsa

6 januari 2012 16:16

Spännande med föl! Kortet är taget den 14:e oktober. ;-)

http://kajsapix.blogspot.com

 
Nina

Nina

6 januari 2012 18:06

Men vilken sötnos han är! Hoppas att den nya fölungen också blir en guling. Vi behöver fler gulingar i Sverige. Det är min drömfärg, förutom skimmel då förstås ;)

Hoppas du har det bra och att julen passerat smärtfritt.

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards