Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Hoppning på schemat

Av Sara - 4 januari 2012 20:48

Idag hade vi planerat hoppning eller bommar för alla hästarna. Alice har ju jullov så vi är tre nu som jobbar så allt går i ett rasande tempo. Först ut på morgonen var jag & Galope med Alice som fotograf och Klara som banbyggare. Efter förra veckans Pay & Jump så blev jag ju väldigt sugen på att hoppa igen. Det var några år sedan jag hoppade en bana, men jag har ju faktiskt ridit MSV hoppning ( som det hette på min tid) en gång i tiden. Innan vi skaffade PRE så får man nog säga att jag kallade mej hoppryttare. Men som sagt, det var ett tag sedan... Nåväl, jag och "Ploppen" testade på dagens uppdrag. Och vem har sagt att PRE inte kan hoppa???

       

Efter Galopes bejublade insatts så sadlades Danza, Budda och Tunante. Alltså Tunante är ju bara föööör cool. Idag reds han tillsammans med ett sto och en valack, travade över bommar och hoppade två små hinder. Han tyckte det var otroligt skoj, både att hoppa och att få vara i ridhuset med flera andra hästar. Liite spänd i början men bara snällt, nyfiket och lite busigt och utan ett ljud ifårn honom. I slutet av passet skrittade jag runt på långa tyglar när Budda och Danza travade runt och hoppade lite här och där. Tänk om man kunde fylla stallet med skimmelhingstar, då hade Tunante fått stanna...

Efter lunch reds Zeus & Ita. Zeus hoppkarriär började och slutade idag. Det var inte hans melodi. Han tyckte bara att det var trist och inte alls spännande. Bommar gillar han, men att hoppa, njae...

Vi fick besök från stoägare som var intresserade av att betäcka sitt sto så grabbarna visades upp. Teddy är som vanligt en player. Inte många hästar kan showa som han och flyga fram i trav, hoppa upp i luften och krumbukta. Han visade sedan prov på en superfin spansk skritt med säkert femton perfekta steg. Om Teddy fått bestämma skulle han visat spansk trav :)

Ikväll reds David i trav för första gången, om som allt annat vi gjort med honom så var det ingen affär över huvud taget. Han är makalös den lilla hästen. För liten är han. Han håller fortfarande ponnymått och jag börjar tro att han faktiskt kommer att förtsätta med det. Så han blir en riktigt fräck ponny///

       

 
 
Ingen bild

Marie

4 januari 2012 21:33

Oj vad glad Galope ser ut, han verkar tycka att hindrena är för låga.

 
Ingen bild

Nina fahlström

4 januari 2012 21:50

Galopes halvsyster kan oxå hoppa! Hoppade henne för 3e gången med en tränare härom dagen. Det slutade med att tränaren hoppade Iberica idag och hon frågade om jag vill att hon ska gå Falsterbo i sommar! :)

Sara

4 januari 2012 22:17

WOW//// Herregud vad coolt. Det vore ju det fräckaste på länge om Ibban går i Falsterbo. KLART HON SKA :)
Kan du inte skicka någon bild, det var länge sedan jag såg henne nu.
Kram Sara

 
Jossan

Jossan

4 januari 2012 22:39

Dags att skaffa en hoppesadel nu då kanske? ;) Han är ju bra läcker den där hästen! Jag hoppas att han nedärver starkt! :)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Sara

4 januari 2012 22:44

Det är nog likabra med en hoppsadel ja. Ska prova en i morgon :)
Jag tror han är ganska stark, så det är väl lika bra att du oxå börjat kolla in hoppning...
Kram S

 
Ingen bild

Hanna

5 januari 2012 09:06

Milda makter, vilka språng! Han är ju för rolig! Säker på att det blir dressyr klasserna i Falsterbo? Han kan säkert ge varmbloden en omgång i hoppningen också ;)

Sara

5 januari 2012 15:50

Eller hur!! Och det var inte ett sånt språng utan alla!! Nu ska vi prova hoppsadel och kanske träna hoppning oxå. Om inte annat så stärker det ju honom i dressyrarbetet oxå!

 
Jannike

Jannike

5 januari 2012 16:47

Så som galope hoppar gör Zorro också, kul att titta på men jjag skulle inte vilja sitta i sadeln ;)

http://www.jannikejd.blogg.se

 
Ingen bild

Duttan

5 januari 2012 17:41

Jag hoppas också att min Camaron kommer att tycka hoppning är skoj... jag har tävlat nationellt i fälttävlan med min gamla hingst.. så jag hoppas att det är något lille Camaron kommer att gilla...
Galoppe är en ur snygg kille så man hoppas ju på en stark nedärvning!

 
Ingen bild

Jenny

6 januari 2012 13:00

Så fin han ser ut David. Jag tycker att små hästar alldeles för ofta blir "fnysta åt"...som om de inte riktigt räknades. Har man inte tävlingsambitioner så är en liten välriden häst toppen att äga, borde uppskattas mer! Lycka till med utbildningen av honom han kommer alla gånger att bli jättetrevlig :-)

 
Nina

Nina

6 januari 2012 18:08

Ja, ut och tävla nu! Han ser superfin ut och så roligt han har, du med för den delen :) Det leendet går inte att misstolka.

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

6 januari 2012 18:09

Vart har du hittat det pannbandet?

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Sara

7 januari 2012 10:14

Snyggt eller hur :) Tina Delander har gjort det till mej.
Kram S

 
Ingen bild

Camilla

7 januari 2012 12:01

Galope tror nog han hoppar Världscupen. Jag tror lars-Göran Bengtsson får se upp :-) Ser helt underbart ut ! Hälsa alla o kramar i massor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards