Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Rubrik saknas

Av Sara - 24 oktober 2011 21:18

Helgen gick i ett rasande tempo. Ann var här och red sin Kairo igen. Han går så fint så fint och Ann har nu bokat en boxplats med ridhus åt honom i vinter så att hon kan hålla igång honom. Det blir toppen. Han åker till sin vinterbox ¨på lördag. Igår hade vi hade även besök från Småland för att inspektera kavaljerer till deras ston. Galope & Teo fick visa up sej och jag tror att de föll besökarna i smaken. Frågan var nu bara vilken av dem...

I dag har det varit full dag i stallet, som vanligt. Jag red C i ridhuset för andra gången. Han behövde få lite mera bjudning och glädje i sitt arbete så Klara har bara ridit ut på honom tills idag. Så det blev ett kort pass på banan dår han fick arbeta lite koncentrerat. Han tog sin uppgift på största allvar och gick strålande. Redan på onsdag kommer första kunden på honom och jag har inte ens hunnit lägga ut annons. Så det gäller att hålla sej framme om man vill köpa en häst   . Men så har vi ju ytterligare en 6-åring som strax är klar att provrida. Han är nykastrerad och gjorde sitt första jobb idag. Det var populärt, och man förvånas varje gång hur snabbt hingstfasonerna går ur den kaxigaste lilla hingsta-skrutt! I morgon rider Klara honom och så kan han nog provridas from nästa vecka eller så.

Idag fick Kairo göra sin första uteritt på egen hand. Han skötte sej hur fint som helst och vi red ut på ett stort fält och travade och galopperade friskt. På vägen hem skrittade jag på länga tyglar på en avslappnad, frustande Kairo. Härligt! Galope fick vila idag efter att ha jobbat fint flera dagar på rad. Det var som vanligt inte populärt. Han kunde nog jobbat två gånger om dag sju dagar i veckan, men är man 4 år och 173 cm så bör man vila sin kropp emellanåt har matte bestämt. Han får hoppa runt i hagen så mycket han vill men inte anstränga dej allt för hårt. Så har Klara och jag bestämt oss för att göra ett fösök med en ny livsuppgift för Teddan. Han får bli cirkushäst. Tänkte sälja honom till en rysk cirkus som frågat och där blir han nog en stjärna. Han flyger till Moskva nästa vecka. Nej då jag bara skojade.... Han får bli cirkushäst, fast inte i Moskva utan här hemma. From i morgon börjar hans nya karriär och vi ska försöka utbilda honom i olika konster och trick. Smartare och mera uppfinningsrik häst får man leta efter så det ska bli väldigt spännande att se vad vi kan åstakomma. Målet är en schysst uppvisning på vårens hingstvisning. Lilla Teddy-boy, mattes bebis...

Lite konster kan han ju redan...

   

 
 
Ingen bild

Anna-Karin

25 oktober 2011 10:38

Satte kaffet i halsen när jag läste om den ryska cirkusen, men blev gladare när jag fortsatte att läsa! :-)

 
Ingen bild

Annci Linderholm

25 oktober 2011 17:08

Jag med! Fina Teddan!

 
Ingen bild

Ingrid

25 oktober 2011 19:29

En cirkushäst måste ju ha en cirkusryttarinna!
Ser fram emot hingstvisning med dig i ballerinaklänning stående på ett ben på Teddans rygg! Kommer nog x-tra många manliga stoägare då!
:-) Ingrid

Sara

25 oktober 2011 21:09

Enda problemet med det är ju att han då inte kan bära en ryttare. Därav hans nya karriär med cirkusprincessan på marken... Men kanske en ballerinaklänning vore något? Jag får nog oxå ligga i hårdträning tills dess...
Sara :)

 
Ingen bild

Helena

25 oktober 2011 19:55

Strålande:) Vad glad jag blir över Teddy! Ser fram emot att följa hans nya karriär

 
Bella

Bella

25 oktober 2011 22:36

Roligt med Teddans nya uppgift! Hör av dig om du behöver tips på inlärning, trix, berikning eller bara att se saker från andra vinklar. Det är väldigt nyttigt för mig också! /Bella (etolog)

http://bellashundar.blogg.se/jovial

Sara

25 oktober 2011 22:39

Jg tar gärna emot tips och ideer! Maila mej helst på pepino.pre@telia.com
Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards