Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Sara - 27 oktober 2011 22:42

Vi körde igång som vanligt med fodringar och utsläpp. Skulle ju hämta kunden igen som idag skulle rida ut med Cantor, men hon hörde av sej tidigt på morgonen att hon blivit sjuk under natten och var tvungen att avstå. Stackarn. Vilken tur att hon hann prova honom igår iallafall...

Istället drog vi igång med ridningen på morgonen. Först ut var Kairo, som åker hem på lördag. Passade på att filma honom lite idag. Det är roligt att se sådär en gång i halvåret vilka framsteg hästarna gör. Jag måste säga att jag skulle vara väldigt nöjd om jag ägde en 3-åring som gick så fint som Kairo. Han går nu fint i alla gångarter, står fint när man sitter upp och sitter av, är stabil på uteritter både ensam och i sällskap. Ja en sann pärla.


 

Sedan red Klara 6-åringen J för tredje gången sedan kastrationen. Han är mjuk och fin och väldigt trevlig att både rida och se på. Lite tjock, men det ska vi snart råda bot på nu när han får röra på sej igen.

     

Tog även ut Teddan för sitt pass innan lunch. Han är bara för rolig den hästen. Han är så otroligt snabb i huvudet. Det är svårt att hånga med själv faktiskt. Han gör nu redan 4 steg i spansk skritt innan man hinner blinka och vill då genast ha godis eller få nästa uppgift. Jösses. Jag behöver lära mej detta, Teddy verkar redan kunna det här med cirkuskonster.

 


Ibland blir det väääldigt konstigt när man tränar konster....

     

Efter lunchen hade morgonens tjocka dimma lättat och solen visade sej faktiskt. Jag red ut en fin runda med Galopen-Ploppen och Klara jobbade Ita i ridhuset. Sedan körde jag in hö och städade lite på gården. Hann precis klart innan en transport rullade in på gården med en stor häst. Välkommen Z. En underbar 5-årig valack e. Zagal XI och med halvblodsmamma. Han var otroligt vacker och iögonfallande och klev lugnt in i grabbarnas stall. Verkade otroligt nöjd med att få komma in i sin box där det fanns både halm OCH hö. Hurra sa hästen som var van att stå på spån.

Malin, som kom och lämnade Z ville gärna provrida Cantor, så han sadlades upp och så red vi en sväng i rihuset. Stackars C fick gå två dagar på rad inomhus, och börjar väl frukta att det här är ett trist ställe. Men imorgon har jag lovat honom uteritt med galopp, så jag hoppas han blir nöjd då. Han uppförde sej förstås ändå exemplariskt. I morgon väntar en lång dag med många hästar som ska arbetas med så det är väl bäst att jag hoppar i säng nu. God natt gott folk.

Ska förresten avsluta med att tacka Jossan som gjör de fina header´na som finns på både bloggen och hemsidan. Tusen tack söta Jossan!    


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards