Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Sara - 11 oktober 2011 21:47

Började dagen på Helsingborgs smådjursmottagning när temat var cihuahua. X antal minijyckar skulle kastreras, fixas tänder och annat pyssel och om ni någonsin sett en cihuahua så vet ni hur små de är, och deras små ben, och deras små kärl på frambenen som jag ska lägga permanentkanyler i. Nåväl, det är otroligt pyssligt, men jag lyckades perfekt med allesammans. Började bara med att sätta en kanyl i mitt eget finger och fick jobba resten av dagen med ett klumpfinger. När jag var klar strax efter lunch var jag hetl slut i knoppen. Man spänner sej lätt när allt är så smått och så pilligt och så noga. Puh!

Skönt att komma hem till lite större djur. Hemma hade Klara & Alice skött stallarna och hunnit med att rida och jobba lite med Budda oxå. Så jag körde hö, red Kairo och sedan Galope. Klara red sin Ita samtidigt som jag red Galope och då går han strålande! Han är så kär i lilla Ita och ska nog visa sej på styva linan för den läckra bruden. Passade därför även på att hoppa över ett litet kryss några gånger. Galope hoppade som om det var 1,40 men det var nog mera 40... Vi funderar på om Ita kan följa med på söndag och vara med inne på banan när Galope ska tävla. Då vore han nog riktigt nöjd    

Ikväll var vi och hämtade hem en nykastrerad kille från djursjukhuset. Allt hade gått strålande och han kom nöjd hem. Ja ja, vet inte hur nöjd han är egentligen, men han var glad att vara hemma iallafall!

Så är det då ÄNTLIGEN dags. I morgon bitti kommer Tanteo!!!!!!! Boxen är strödd, fönsterna putsade, ny vattenhink upphängd och fylld, namnskylt beställd och fjärilar i min mage. Åh, hur ska jag kunna sova i natt? 

Vi ses i  morgon Teo!!

   

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards