Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Sara - 7 oktober 2011 17:15

oxh äntligen får jag känna på hur det är att ha ett EGET ridhus!!!! För er som inte har det: DET ÄR FANTASTISKT!!! Nu kan jag jobba hästarna helt enligt planen hela tiden och det är otrolig skillnad. Hästarna utvecklas mycket fortare än jag är van vid och de känns alla riktigt fina. Nu lyxar man till och rider ut så fort solen tittar fram, men annars jobbar vi inomhus med dressyrpass, bomträning, hoppning (hrm, jag cavaletti heter det kanske i mit fall, men hästen hoppar lite iallafall) och ibland jobbas hästarna på töm. Galope är så underbart duktig så det är en sann fröjd att sitta på honom varje dag. Både cool och lugn på uteritter och i takt med att hans styrka och kondition förbättras så har även hans bjudning verkligen bättrats på och jag kom på mej själv med att behöva bromsa upp honom även i ridhuset!!

Igår fick han jobba i lina och skutta lite:

           Linda har ju köpt in sej i vår fina Suplemento, som nyss fyllde 1 år! Han är så otrolig snäll och duktig denna lilla kille. Så här fin var han idag.   Klara och jag jobbar och står i och stallarna är numera fullproppade. Jag hjälper Klara lite med hennes lilla fina häst Infinita. Hon är ju till salu som jag nämnde tidigare och hon är en riktigt rolig häst att rida.

 


Tanteo är alltså lastad och åker i skrivande stund norrut. Han ska mellanlanda i Holland några nätter och jag får ge mej till tåls till på onsdag då han ska anlända hit. Åh, jag kan knappt vänta!!

På söndag kommer Kairo igen och jag ska rida honom ett par veckor och hjälpa Ann igång efter att han vilat i 6 veckor nu. Det blir skoj.

Nu är det nattarbete som gäller. See you!  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards