Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Sara - 12 oktober 2011 22:17

 

Sov trots allt som en stock i natt men var snabbt uppe i morse. Fick sms från chauffören vid 8.30 att han skulle komma om ca en timma. Jag & Klara han klart med pojkarnas stall och inväntade sedan bilen.

Klara & Tempo väntar på lastbilen med vår nya kung i!

  Så kom då bilen med vår fina kille. Han var bara ännu vackrare, större och trevligare än jag mindes honom. Så är det ju oxå en helt annan sak att se honom i vårt stall och i vår fina box. På Cardenas var han ju lill-killen typ, här är kungen! Gissa om Galope var sur när han såg honom!! Fast de lugnade sej snabbt. Lite orolig var Teo i början, då det skulle lastas om hästar från bilen och var lite stök på gården. Men så for bilen vidare och T kunde äta hö, dricka och utförska sitt nya hem, Jag & Klara bara stod och var mållösa av beundran...

      Efter lunch hade han vilat lite och var lugn. Jag tog ut honom i stallgången och han stod som ett tänt ljus och bara njöt av att bli borstad, kliad och myst med. Inte bryr han sej ett smack om pälsglans i manen eller något annat heller. Man kan ta på honom överallt och han verkar bara njuta av all ummräksamhet. Han är nyss brännmärkt så det ser lite ont ut på ena låret. Så upptäckte jag ett sår på insidan av höger lår. Då fattade jag varför Trazzel hade ett sår där när han kom hem, och sedan ett tydligt ärr. De brännmärker dem även där! Aj!! Just nu är det bara en sårskada, men jag ska försöka se efter vad det föreställer när det läkt. Stackars Teo. Vad gör man inte för att visa att man kommer från det finaste stället!

När vi var färdigpysslade fick han komma ut och springa lite lös i ridhuset. Det var uppskattat. Tror aldrig han varit i ett ridhus förut, men det var endast spännande och han undersökte allt med nyfikenhet. Tog några skutt och sprang lite och kom sedan hela tiden tillbaka till mej för att säga hej. Han rör sej stort och balanserat, men ännu försiktigt för att hålla reda på hela sin tonårskropp. Så underbar........

             

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards