Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Sara - 30 oktober 2011 17:15

Jag tänker att jag fokuserar på den i stället och så glömmer vi dagens... Upp i ottan, flåta och fixa och göra sej till. Först på plats av alla startande (då jag iofs) ju var näst först oxå, så allt var välplanerat och bra. det tyckte inte Galope. För många ston på framridningen gjorde honom allt för spänd och svår att påverka bra. Han gick emot hjälperna och blev lite småstressad. När vi väl kom in på banan gick det lite bättre med stressen, men spänd som en fiolsträng var han för blommor och annat som jag inte såg (spöken kanske). Vi genomförde hela programmet och hade rätt gångart på rätt plats, men det var ungefär det. Spänd, gäer emot handen, går emot hjälperna var den korrekta beömningen av ritten. Tröstar mej med att jag inte kunde gjort något bättre av situationen, utan att det nog helt enkelt är så att man får räkna med att sånt här kan hända, när man tävlar med sin (ibland) osnuten unga hingst... Nu blicker vi fram emot nästa tävling i stället...

Hej hopp!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards