Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Sara - 27 september 2009 20:34

Idag var jag uppe tidigt och fodrade och släppte ut. Sedan unnade jag mej en hyfsat lång frukost till nyhetsmorgon. Skönt. Ut igen och mockade. Kl 11 kom Monica & Mariscala. Kul att se dem igen! Mariscala  hade utvecklats ytterligare och fått fin hals och början till sin vackra hingstnacke hon tidigare haft, men som hon fullständigt förlorat... Även i ridningen hade Monica gjort framsteg med henne även om det alltid finns saker att fila på. Hon fick lite saker att arbeta med hemma och så ses vi igen om en månad eller så.

Även Ann & Varonil kom denna söndag. Varonil ska vara här i träning i ett par-tre veckor. Jag red honom ett pass medan Ann & Agneta var här. Han känns lite oengagerad och där är en del för mej att jobba med. Ska bli väldigt skoj. När man tänker på hur han gick för knappt ett år sedan är det otroligt vilka framsteg han gjort! En jättefin häst!

Monica hade bakat en fantastisk toscakaka som hon gav mej innan hon åkte hem. Tack Monica! Den var underbar! Så jag kunde bjuda på kaffe och "hembakt" kaka till Ann & Agneta. Mysigt!

Var ute i hagarna hos stona och tog lite flera foton. Jag skakar grenarna på äppelträden så att de sista äpplena ska trilla ner. Nu har alla lärt sej hur proceduren funkar och kommer genast  och dammsuger marken!

  

Surt! Sa Minero om äpplena!

Ska vi dela äpple mamma!   

    

Av Sara - 27 september 2009 09:23

Igår kom min kära mamma igen. Hon har aöötid massvis med energi och röjer som en tok i skrymslen och vrår. Jag är så tacksam. Igår tog vi oss an framsidan av stallet och rensade ogräs i flera timmar! Helt öm i händerna idag, men fint blev det. Man får ha tunndelseende bara så att man inte ser allt ogräs på andra ställen utan glädjs åt det man gjort i stället. Svårt. Jag vill helst ha det perfekt överallt, men det är helt omöjligt! Hur gör folk som bor på stora gårdar och har tipp topp överallt? Jag fattar inte. Hur ska man hinna. Och jag behöver ju ändå inte städa särskillt mycket innomhus!

Nåväl, här kommer lite höstbilder

Mamma i full fart!

  

Så här fint blev det!

  

Hönsen hjälper till. Här har vi inte rensat ännu.

  

Andra gör mindre nytta...

  

Hästarna

    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards