Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Sara - 16 september 2009 22:22

Glömde ju kommentera min rubrik igår. Har alltså fått slagit och idag även pressat och plastat andra skörden. Ska bli spännande att höra hur många balar det blev, och senare då givetvis hur kvaliten blev. Första rundan blev det 239 balar á ca 300 kg. Gissar på ca 150 st nu.

Idag har vi haft ytterligare en underbar höstdag. Hög och klar luft och 15-18 grader varmt. Härligt! Tränade Teddy på linan. Mats brukar ju visa honom och det gör han så bra, för han är mycket snabbare på foteb än jag. Men eftersom jag nu ska åka utan min man, får jag försöka klara det själv...Det gick faktiskt över förväntan! Tror jag hittat en metod som funkar. Nu återstår ju bara att se om det funkar på lördag med...

Camilla var här och tillsammans med Elsa och delvis även mej så blev stostallet äntligen färdigstädat. Alla boxarna tömda och våra stos boxar strödda utifall en höststorm anländer. Sopat fråndörr till dörr och allt som hör seminavdelningen till är undenstädat och instoppat till vinteförvaring. Så skönt att ha det gjort!

Stackars Indiano står med en blödning i hoven. Trodde först det var en hovböld men ingenböld kunde hittas så antagligen "bara" en blödning. Han får boxvila över helgen och är han inte betydligt bättre så får vi leta vidare då. Inte kul att skära upp en hov på måfå ju.

Skulle filmat Laban idag, men tiden sprang iväg och det fick skjutas upp till morgondagen.

Var på Månsgård och skulle införskaffa en ny kavaj jag bestämt mej för, men det var såklart slut i just min storlek.Skrikandes Skit! Den hinner tyvärr inte komma innan helgen heller för den ska skickas från Tyskland. Kommer nästa vecka. Typiskt. En dösnygg pikeur-kavaj. Får väl rida i min gamla tradiga även på söndag ändå...

Bilder som jag visat förut, men ibland kan det väl bli en repris?

Razzelflyg   Razzelhopp   Teddy1  


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards