Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Storm suck...

Av Sara - 23 januari 2009 22:10

Som vanligt hade jag många ambitioner för denna dag. Men vaknade till vinden och snön/regnet som slog mot fönstret. Där gick de planerna i stöpet! Ingen ridning idag allstå, men då får man hitta på andra saker (som om det var svårt) Borstade av alla pojkarna i hingststallet. Fortsatte sedan med Galope & Malibu, som blivit förpassade till sto-stallet nu när här står så många salu-hästar. Band upp dem i gången och borstade och kratsade hovar. Det händer tyvärr alltför sällan med dem, men de uppskattar det verkligen när det väl görs! Galope bara växer och växer! Han är fnv 163 cm och han fortfarande MYCKET mera att växa i. Han blir ju alltså 2 år i april... Men man kan faktiskt nu skönja att denna kille blir något alldeles speciellt. Speciellt snygg eller speciellt ful det är frågan. Mats är dock HELT övertygad om att han blir en stjärna, och jag hoppas förstås att han har rätt. En klassisk ankunge som blir svan måhända?

Passade även på att städa ut labbet och seminavdelningen. Gud vad dammigt och smutsigt det blir! Sopade och torkade av överallt och lade en stor pressening över vasken och bordet vid seminspiltorna. Varför har jag inte gjort det tidigare? Kan ju även berätta att jag ÄNTLIGEN fått klart med en ny seminveterinär till denna säsongen. Åsa, som var fantstisk, har ju flyttat så hon kunde tyvärr inte vara kvar. Mycket synd. MEN, nu får jag hit Agneta Tegnér, vilket inte alls gör ont. Hon är en mycket erfaren och duktig seminveterinär, som jobbat med detta i många säsonger. Ser verkligen fram emot att få jobba tillsammans med henne! Det blir den del förändringar, men till det possitiva förstås!

Bokningarna (betäckningar) börjar trilla in så smått oxå. Blir spännande att se om Teddy blir mest populär i år oxå? Ännu mera spännande blir det med Bailons & Teddys föl! Det första Teddy-fölet blir Clasicas som är beräknat 1/4. Sedan ska även Bailon ha ett par föl tidigt i april. Väldigt intressant!

Till sist några bilder från idag:

Zagal som sträcker sej allt vad det går för att hälsa på Nicke. Han VET att man absolut INTE går ut ur boxer utan mattes tillåtelse. (ursäkta kvalitén, mobilkamera...)

 
 
Ingen bild

Kryddan

23 januari 2009 23:41

Fina Zagal! Nu när Bando inte står i boxen
mittemot längre så ser han inte ut som en
sparris! Vem kan mäta sig med Zagal?

 
Ann-Louise

Ann-Louise

29 januari 2009 07:38

Han är allt kungen, Zagal! Men jag må säga att om du tröttnar på Razonado så kan han få flytta hit till mig ;-). Mmmmm va fin han är.

http://hastochhund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards