Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Sara - 8 januari 2009 20:15

Töväder eller snöväder. Det var frågan. Det såg väldigt mörkt ut bortåt havet så jag valde att låta pojkarna vara inne. Bra val, visade det sej. Snöstorm blev det, men det övergick senare till regnstorm så nu håller jag tummarna för att det ska töa!

Lastade Nicke & Llegado och for till ridhuset. Båda två var duktiga. Nu går Nicke in själv medan jag står utanför och kan stänga bakom. Llegado vill gärna att jag går före in, sen får han lite havre i krubban och medan han käkar den kan jag gå ut och stänga. Det är ganska gulligt vilka kompisar de två har blivit. Pussas och gnabbas lite i transporten med det märks att de uppskattar varandras sällskap!

Skrittade en runda på Bando innan jag åkte till ridhuset och klarade mej undan den värsta snön.

Maria som var här och provade Nicke i lördags har meddelat att hon vill köpa honom. Så då verkar det alltså som om han är såld. Men det är ju alltid mycket som ska klaffa innan en affär blir klar. Besiktning, kontrakt osv.  Planen är iallafall att han ska stanna i träning hos mej till 1:a mars. Det glädjer mej, då jag helst levererar en häst välriden och i fin kondition. Det är ju nästan ytterligare två månader jag har på mej att träna honom så då kommer han att vara den drömhäst jag är säker på att han ska bli! Grattis Maria!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards