Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Sara - 5 januari 2009 16:27

Igår var en hektisk dag med mockning, ridning, vidare till sjukhusbesök där halva släkten befinner sej just nu :( och sedan iväg på middag hos några vänner. Linda & Stefan föder upp schäfrar och har en PRE, Jabeque, som de köpt av oss. Nu har Linda ridit Vara i skogen i några månader så vi skulle kombinera middag och hämtning av häst. Det var jättetrevligt. Jag och Linda "ägde" grabbarna i spelet "Med andra ord". Klockan blev mycket och vi lastade av lilla Vara och fodrade kl 02.00

En sen morgon följde. Som väl är har jag ju min trogna stall-tjej Mia, som redan fodrat och släppt ut alla stona. Masade med upp kl 9.30 och släppte ut alla grabbarna i solskenet.

Efter "frukost" mockade jag och sedan blev det ridhuset med Llegado. Han var riktigt fin idag. Lite spel bara när det "hoppade" ut en gubbe genom en dörr precis när vi red förbi. Sedan var ju den dörren lite läskig ett tag. Gjorde en mycket fin piaff idag! och jobbade en del med sidvärtsrörelser.

I kväll kommer ytterligare en saluhäst. Bandolero, en gammal bekant som jag sålt tidigare men som damen i fråga nu tyvärr inte kan ha kvar. Det blir ett kärt återseende, framför allt för Mia som hade Bando som sin stora favorit. Förhoppningsvis hittar vi snart ett nytt, långvarigt hem till denna supertrevliga häst!

Nedan Bando & Mia för två år sedan


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards