Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Sara - 15 januari 2009 18:14

Betydligt bättre flyt idag! Lastade Bando & Wille 07.15 för färd till Djursjukhuset. Usch vad tidigt jag fick gå upp :(  Hästarna blinkade yrvaket och undrade vad jag ville såhär mitt i natten. Bara Lara (Larrabezu) var glad och hungrig som alltid!

Först tog vi Bando. Alltid nervöst med böjproven. Inga problem! Vet tyckte han såg sund och mycket hållbar ut! Inga anmärkningar på arbetsprov, endoskopi, munundersökning eller övrigt. Vidare till rtg. Helt fin överallt! Fantastiskt! Röngensköterska blev kär i honom. Tänk om alla var så coola och artiga som honom, sa hon! Stod blickstilla hela tiden så hon behövde inte ta om en enda bild! Härligt! In med Bando i trailern och ut med Wille. Ska tillägga att jag var själv och båda hästarna var fantastiskt duktiga med i och urlastning. Kunde tro att jag åkt med dem två tillsammans hundratals gånger! Wille upprepade Bandos genomgång. Helt ua. Röntgad var han sedan tidigare, så jag visade vet bilderna och fick ett utlåtande på dem. Hem igen med bägge killarna och så fick de komma ut i hagenoch käka hö.

Lunch, och sen iväg till Willes matte för att hämta hans pass och köpekontraktet. Hem, sadla Bailon. Red ut en sväng först och sedan lite galopp och några cavaletti på ridbanan. Ta in Bando, för hovslagaren skulle komma och sätta på honom nya dojjor. Sadla Teddy, 30 min jogg och galopparbete på ridbanan. Fiiin idag med! Samla in alla hästar, sura över att marken börjar frysa på. Skit skit skit! Höa, vattna och pust, in och dricka lite kaffe och blogga...

Glada köpare & säljare idag alltså! Stackars Maria, Nickes tilltänkta nya matte. Men vi har en bra plan för honom som jag hoppas och tror kommer gå fint. Vila några dagar, skrittas och försiktig trav rakt fram några dagar, massage, och vidare arbete om allt funkar. Ny besiktning om ca 3 veckor om allt går enligt planerna. Nybadade, glittrande vita Nicke gjorde idag sej aldeles svart och lerig igen. Vita hästar, vackert men en sådan räcker suck....

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards