Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

M & M

Av Sara - 14 mars 2013 22:10

 Mino & Malaga är dagens huvudpersoner. Därav dagens rubrik! En härlig dag har vi haft idag och till skillnad från gårdagens snöoväder hade vi idag strålande sol och gnistrande vitt. Som vilken vacker vinterdag som helst. MEN I MARS!!! ÅH NEJ!!!!

Ja ja, bara att gilla läget... Red Visto först idag och vi gjorde idag tre byten i varje! Hästen kan ju sin sak, men piloten behöver lite mera träning. Jag kämpar dock med att få honom i uppförsbacke och ordentligt framför mej, då han gärna byter lite på framdelen och dyker ner i bytena... Men det tar sej! Passagen och piaffen är ju alltid "to die for"   

Ploppen fick jobba vidare med sina galoppfattningar från skritt. Samma sak här, det tar sej, sa mordbrännaren. Hann med Mino oxå innan lunch och som vanligt så är jag glad över mina öron när jag sitter på hans rygg. För om de inte hade varit där så hade mitt leende ju gått runt!!! Han är bara sååå fantastisk! Nu är vi fortfarande på en väldigt låg nivå och jag har startat om lite från scratch då han lätt blev spänd i början när man skulla sitta upp och göra halt. Hade även svårt att slappna av i skritten. Sådant som jag tycker är oerhört viktigt så jag lägger lite tid på det nu. Vi skrittar mycket och står stilla mycket nu! Så här såg vi ut idag!

           


Vi har just nu flera fina saluhästar här så det kan löna sej att göra en resa till Pepino och se på flera fina hästar på en gång! Fina och duktiga Budda finns till salu, vackra Optima som borde vara ridhäst nästa vecka om allt går enligt våra planer. Idag ska jag visa Malaga, som nu varit hos oss i en dryg vecka. Hon är en stjärna! Ett fint tillfälle för någon som drömmer om en spansk, vänlig och lättriden häst och samtidigt kanske någon gång vill ha ett föl? Malaga är ett mycket rastypiskt sto med fin stam. 

Varmt välkomna att besöka oss och våra hästar!

Malaga F - till salu!

 

 
 
emma

emma

15 mars 2013 21:40

Om jag fattade rätt heter hästen på de första bilderna Mino? Han var i allafall jättesnygg! Fin färg.. Har inte hunnit läsa så mycket, vad är det för ras? I min omgivning har det mest varit nordsvenska brukshästar...

http://www.pennspar.se

Sara

15 mars 2013 23:36

Hej Emma!
Han heter Marinero MG, men kallas Mino. Han är en PRE!
Med vänlig hälsning, Sara

 
Ingen bild

Hanna

18 mars 2013 17:28

Hej!
Jag läser din blogg lite då och då. Fantastiskt fina hästar du har! Särskilt nya Mino! Roligt att följa din träning med honom.
Själv har jag en frieser.

Sara

18 mars 2013 18:05

Tack för att du läser min blogg Hanna! Jag gillar oxå Frieser-hästar!
Vänligen, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards