Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Sara - 2 mars 2013 10:30

och för varje vecka blir det ljusatre och härligare ute! Jag har beställt nya stalldörrar till båda stalalrna. Fina, rejäla dörrar med fönster i. Så blir det lite ljusare och trevligare! Har även (äntligen) beställt öppningsbara fönster till hingststallet. Bara i de fyra boxarna som veter ut måt vår innergård, men iallafall. Tror inte de andra killarna uppskattar att sticka ut huvudet över gödselstacken. Men det ska bli sååå fint att pojkarna kan se ut över gården! SÅ när jag sitter på vår uteplats och dricker kaffe i sommar, så kan jag snacka med Mino & Teo! 

Jag jobbar på med hästarna här hemma och alla sköter sej fint. Har äntligen kunnat rida ut litegrand i veckan som gått. Det är kallt på nätterna, så det är fruset för det mesta, men isen har tvingats bort av eftermiddagssolen och det är halkfritt!

Pinnen är tyvärr inte ok och vi har bestämt att han ska åka hem till sin ägaren igen för vidare utredning. Väldigt trist och vi kommer att sakna den stora vänliga hästen. Igår kom Optima hit för att säljas. Optima är en mycket vacker 3-årig PRE-tjej som vi fött upp. Hon köptes som föl av Cina, på Örnaholms PRE, men omständigheter har gjort att Cina nu tagit beslutet att sälja henne igen. Optima är helsyster till Spindeln, dvs e. Teddy u. Gittan (Gaditana XXVII) . Hon är stor, vacker och mycket rörlig. Bilder och film kommer på henne inom kort. Hon är inte inriden änu, men det ska jag & Klara sätta igång med genast.

Igår hade jag en trevlig tjej här och visade hästarna. Har ju inte så många saluhästar kvar för närvarande, men finaste Quiero finns ju kvar, så han visades fram från sin bästa sida förstås! Otroligt snäll är denna häst! Mitt hjärta smälter varje gång jag hanterar honom...

I torsdags passade vi på att ta lite bilder när jag & Mino var på promenad. Ni har vi gått lite promenadre med matte på marken, så idag, när jag bloggat klart, är det premiär för uteritt. Vi får sällskap av Klara & Jerez så ska vi ge oss ut på en lite tur och titta på Sverige. Tyvärr har solen försvunnit just nu, men det blir nog fint iallafall. Så här fin var Mino i torsdags iallafall, när solen var framme!

       

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards