Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Zancado in action!

Av Sara - 20 maj 2009 22:31

Efter morgonrutinerna fick Zancado en liten "omgång" frisering och uppfostring. Han fick lära sej att stå stilla och få hovskägget klippt utan att hoppa runt eller sparka (Fy skäms!) Efter en hel del övertalning, med stor variation av hårda och mjuka ord stod han dock som ett ljus och Tina (som skötte saxen) kunde tom klippa honom i öronen! Han blev så fin!

Sen fick han komma ut på ridbanan. Vilken trav den gossen har! Wow! Han är såå taktmässig och tar stora stora kliv! En lugn och snäll kille som inte sa ett pip när jag ledde ut honom eller blev särskilt upphetsad över stona som gick i hagarna bredvid. Han fick vara ut några timmar, sedan fick han komma in igen och äta. Han behöver lägga på sej en hel del och även lära sej hyfs och fason, så jag tänker ha honom på box några veckor innan han får komma ut på betet med Trazzel & co.

Idag var det svarta halvblodet klart och även Clasica. Det blir dräktighetsundersökning för dem den 3:e juni. Gittan & Tinas Esplendida stod kvar och fick varsin dos Teddy till.  Lilla araben som hade tvillingdräktighet hade skött det utmärkt och idag fanns det til synes bara en kvar. Blir en koll till på fredag för säkerhets skull innan hon åker hem. Verkligen en trevlig häst! Fick även sperma från Belgien idag och seminerade Cinnamon, ett kanelfärgat halvblossto som är väldigt fint! Nu håller vi tummarna för henne!

I morgon åker Fausto och två av de spanska damerna med föl. De som var dräktiga. Blir skönt med några boxar mindre att mocka. Passar fint nu när Malin har avverkat hela sin 5-veckors praktik och åker hem på fredag. Fast Camilla har lovat att komma och hjälpa till, och det är ju väldigt trevligt!

Novia-P 1 månad gammal

 
 
Ingen bild

Birgitta

21 maj 2009 10:44

Men gud så snygg Zancado är! Hur hög är han?

 
Ingen bild

Sara

21 maj 2009 20:18

Hej Birgitta!
Visst är han härlig! I dagsläget är han 160 cm. Han har dock en hel del till att växa. Gissar att han blir ca 165 cm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards