Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Fullspäckad måndag

Av Sara - 23 maj 2011 21:24

Ingen rast, ingen ro. Ny vecka, nya uppdrag... Satte igång direkt efter kaffet med högt tempo med fodringar, utsläpp och mockning. Hann klart med hingststallet och halva stostallet innan Agneta kom. Kom ett nytt sto för att undersökas oxå, men hon hade precis gått ur brunst så hon får återkomma om ett par veckor. Tre ston hade varit duktiga och ovulerat i helgen så nu räknar vi fram 16 dagar så har vi dräktighetsundersökningar på dem. Ett annat var i början av brunst och vi tog baktprov. Siktar på att betäcka framåt mitten av veckan. Så fick jag en beställning på Simbergs Supeman, en otroligt fin liten Welsh-hingst som tappas här. Så på eftermiddagen fick han komma hit och "lämna" ett bidrag.

Åkte till posten med lådan och på vägen hem fick hundarna en promenad och bad i dammen nedanför vår gård.

Amigo skulle besiktigas idag, men det konstaterades att han var för tjock (!) av gräsmage, lite gallig i benen och inte i form att besiktigas, tyckte veterinären. Köparen vill ju gärna ha honom så nu ska han in från betet och "shapas upp" lite innan det blir besiktning och han kan få flytta till sin nya matte. Han kommer alltså hit i träning några veckor. Skor på, begränsat matintag och motion så ska han bli sitt rätta jag igen!

I kväll red jag Sueño & A. De var riktigt duktiga båda två! Sueño & jag börjar bli riktiga polare och jag gillar honom mer och mer. Snart är han klar att komma ut på annons. En riktigt fin spansk häst!

Till sist måste jag även nämna våra fantastiskt fina föl! Quiero är makalös i sitt uttryck och temperament. Sååå mycket Trazzel i honom! Lilla Revista P, som hon får heta, är en sööööt liten prinsessa!

Här blir det bildbomb från dagen!

Vår vackra dal nedanför vår gård 

   

 

Hundarna badade & busade för fullt!

                              

Lilla sööööta Revista P

    

Quiero P, stolt som en äkta Cardenas-hingst!

    

Teddan trivs i sin hage där han ensam vakar över alla ston!

 

Ridhuset är snaaaaart klart!

    

 
 
Nina

Nina

23 maj 2011 22:46

Vilka sötnosar :) Kommer Q att behålla den mörka färgen?

http://www.dorado.bloggagratis.se

Sara

23 maj 2011 22:52

Visst är de!! Quiero är skimmel, men förmodligen lik sin far och blir mörkt stålgrå. Han har mycket pigment och få vita hår som jag fick titta noga efter i flera dagar innan jag var säker på att han var skimmel!
Mvh Sara

 
Ingen bild

Ulla

23 maj 2011 22:58

Han är otroligt fin, Quiero! Och Grattis till det nya stöfölet, hon är jättesöt:-)!

 
Nina

Nina

23 maj 2011 23:41

Å, vad roligt att han blir skimmel! (det är någonting speciellt med dem. De kan lysa upp en hel tävlingsplats). Han kommer att bli superfin :) Ska bli roligt att se vad det blir av honom.

http://www.dorado.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

24 maj 2011 20:07

Teddan är de finaste jag vet :) En vacker dag ska jag betäcka mitt sto med honom :)

http://www.kyro.blogg.se

Sara

24 maj 2011 20:13

Vad roligt att du gillar vår stolta Teddan! Ditt sto är varmt välkommen om det blir aktuellt med betäckning!
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

Annci Linderholm

25 maj 2011 16:38

oh vad fint ni bor. Härligt med alla hundar som får bada o simma. Och alla fina hästarna förstås, är nyfiken på rasen och undrar om den skulle passa mig då jag är en ryttare som vill ha en lugn o orädd häst.

Sara

25 maj 2011 21:46

Hej Annci!
Ja här är vackert :)
Du får komma och hälsa på oss och våra hästar! Kanske är detta en häst för dej!

 
Annica

Annica

26 maj 2011 20:14

Grattis till fölen .

http://www.yeguadafavorito.se

Sara

26 maj 2011 22:56

Tack!

 
Tania Aalto

Tania Aalto

1 juni 2011 14:07

Tycker det är så kul att se att era djur verkligen ser ut att ha det så bra! Både hästar och hundar ser ut att trivas med livet!

Jag är sååå sugen på en PRE, men har aldrig haft pengarna till en. Nu sitter jag i funderingar på att någon gång i framtiden betäcka min älskling - mitt egenuppfödda halvblodssto och om det blir av kommer jag definitivt höra av mig till er!

För den nyfikna så finns hon att beskåda bland annat här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1223587_page0.html
Vad tror ni? Lämplig att mixa med PRE? :)

Ha det bra!

http://www.stensholmen.tk

Sara

1 juni 2011 15:16

Hej Tania!
Vad roligt att du följer med i vad som händer här på gården! Jo, vi trivs nog ganska bra både två & fyrbenta :)Om det blir aktuellt med betäckning så är ditt sto varmt välkommen till oss!
Jag kikar in på din sida!
Vänligen, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards