Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Sara - 16 maj 2011 21:25

Jag jobbade i natt och vi hade mycket att göra så det blev full fart hela natten. Var hemma 7.30 Fodrade men lät pojkarna stå inne då det regnade och jag lääängtade efter sängen. Fick sova till 9.30 (!) för kl 10 kom det ston för att undersökas och totalt var det 7 damer som Agneta skulle kolla. Det tog sin lilla tid och när vi var klara så fick pojkarna komma ut. Ombyte och snabbtvätt sedan skulle jag vara med Tempo på djursjukhuset kl 13 till fantastiska Karin Löfkvist. Tempo har varit rejält halt i några månader nu på höger fram, men jag har misstänkt att han även haft ont i vänster då han varit väldigt stel i hela framdelen. Givetvis befarade jag det värsta och det var med en klump i magen man körde tillbaka till "jobbet". För några år sedan var Tempo i samma sits med sina bakben och en annan veterinär hade dömt ut honom. Åkte till Karin för att få ett second oppinion och hon opererade båda korsbanden på honom. Sedan dess har han varit helt smärtfri och mycket rörlig bak! Oväntat nog kunde Karin glädjande nog göra samma mirakel idag!!!! Det visade sej att Tempans problem inte alls var artros eller tumör eller annat otrevlig och obehandlingsbart, utan en åkomma som kan liknas vid "carpaltunnelsyndrom" på hästar! Mycket behandlingsbart och god prognos! Så älskade Tempan blev behandlad i båda tassarna och om det fungerar som Karin hoppas så ska han var i princip helt bra inom 3-4 dagar!!! Håll tummarna!!!

Var hemma igen 15.30 och då var det stalljobb och hästarna som krävde sitt. Nu är jag totalt utpumpad och känner mej som dagen efter en riktigt livad fest! Nu väntar sängen!

På fölfronten har det tillkommit några nya, som ni kan se på vår hemsida! Vi har även konstaterat de första stona dräktiga! Härligt!

Allra finaste Tempan! Hoppas han blir smärtfri och glad!

                   

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards