Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Clinic dag 1 & fantastiska Alhaja!

Av Sara - 21 maj 2011 20:38

Igår & idag har gått i ett rasande tempo. Igår var det ju alla vanliga fredags-sysslor med veterinär, betäckning, nya ston och ridning. Gjorde iordning hela gäststallet och förberedde boxar till besökarna. Bakning & matlagning till helgen klarade jag av på torsdagskvällen så det var iallafall klart.

Idag var det tidig morgon i ett fantastiskt sommarväder. Transporterna rullade in på gården vid 8.30 Dagen har flutit på väldigt bra och det har varit roligt att göra så många nya bekantskaper. Nu är jag precis klar för dagen. Ett sto skulle betäckas oxå ikväll och så blir det lite nattarbete för det ser ut som om Frallan skall föla! Hon får föla utomhus för det är så fantastiskt fint väder och eftersom hon gått ute hela vintern tror jag mest hon skulle bli stressad av att komma in. Hon fick Alhaja som sällskap och så fick de en egen orörd hage. Spännande!

Här är några bilder från dagen

               Så till den härliga Alhaja! I går när hon var inne för u-ljud kunde jag & Agneta till vår stora glädje konstatera att hon är dräktig med Trazzel!!! Vilket sto! Betäckt dagen efter sin långa resa och så genast dräktig! En stor fin fosterblåsa fanns fint på plats! Vår drottning!


 

 
 
Marianne

Marianne

21 maj 2011 21:23

Vad fin Alhaja ser ut. Får jag låna bilden? Jag har ingen bra bild på henne.

http://seglingepre.bloggplatsen.se

Sara

21 maj 2011 21:34

Ja visst Marianne! Det går fint! Hon är ljuvlig! Du vet ju, för du har ju vackra Carrera!
Vänligen, Sara

 
Madde

Madde

21 maj 2011 23:53

Åhh så fin hon är nya stoet :) Lite man på henne så skulle hon se ut som en hingst!
Vad roligt att hon tog sig direkt trots lång resa och så. Lycka till med henne :)

http://www.hastohund-utbildning.se

Sara

22 maj 2011 08:38

Ha ha hon hade jättelång man, men den snaggade jag genast! Men visst har hon uttryck & hållning bättre än många hingstar! Mvh Sara

 
Ingen bild

Linda

22 maj 2011 08:32

Hon ser jättefin ut, eran juvel!

 
Irene A

Irene A

22 maj 2011 18:58

Flott bilde på deres nye vakre hoppe! :))

http://www.prehorse.info/breeders/263

Sara

22 maj 2011 20:42

Visst är hon fantastisk Irene! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards