Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Sara - 11 november 2010 20:40

Tisdagen var det jobb hos Cecilia  på Smådjurskliniken på fömiddagen och alla djuren överlevde! Usch så får man inte känna, men efter förra veckans tragedi så blir man halvhysterisk! Åt lunch med min kära syster på stan och åkte sedan hem och tog tag i stall och hästar. Tömkörde Teddy som var superduktig! Lydnadsövningarna börjar ge resultat och han uppförde sej väl och kunde båda skritta, göra halt och trava LUGNT! Duktig kille! Åh vad fin han är när han rör sej! Härlig känsla att se honom flyga fram i tömmarna!

I går var jag effektiv och flitig på förmiddagen och fixade hela stallet, tömkörde Malibu, red ett dressyrpass på Mandon och hoppade (!) Teddy. Nåja, skuttade över cavaletti, men Teddy hoppar så att man flyger ur sadeln! Ska försöka filma det någon gång!

Sedan har jag jobbat på djursjukhuset i natt där kolik-fallen väller in. Vi opererade ett föl med hemsk kolik och behandlade massvis med kolikhästar på stall. Herregud vad trött jag var när jag kom hem 7.30 i morse... Fodrade och släppte ut pojkarna och kastade mej sedan i sängen. Sov till lunch och har sedan tillbringat eftermiddagen i stallet. Stona fick in massvis med halm i ligghallen och det blev så mysigt!

I morgon ska jag åka till Lönnstorp med videokameran och se våra fina killar. Lina hade ridit ut på dem i veckan och båda hade skött sej otroligt bra! Underbart!

Har visat dessa bilder förr på Trazzels pappa Genil-MAC. De är sååå lika!

    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards