Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Sara - 3 november 2010 21:03

Det är den placering som min blogg har på topplistan på bloggverktyget Bloggplatsen. Det finns drygt 94.000 bloggar registrerade och Pepino PRE-bloggen är på plats 94! Bland mest trogna läsare ligger jag på topp-10! 200-300 människor /dag besöker alltså min blogg dagligen! Helt otroligt! Och sååå inspirerande! Tack alla ni som läser! Jag uppskattar alla kommentarer väldigt mycket! Och den nya frågefunktionen är oxå väldigt kul! Ni får gärna önska ämnen som jag ska skriva om oxå! Och varmt välkomna hit så ofta ni vill!!!   En STOR kram till alla mina läsare!


Idag vaknade jag till fullständig storm och det regnade vågrätt. Usch! Förberedde mej på en inomhusdag utan ridning, men när alla hästarna var fodrade och knaprade hö i sina boxar så slutade det att regna och solen tittade fram! Hurra! Solen är så energigivande! Och det var alltför länge sedan jag såg den. Ut med småkillarna och så sadlade jag Malibu. Han börjar gå riktigt hyfsat nu! (om man nu kan säga så) Alltså när han är focuserad så går han super, men det är lite svårt att vara arab och inte köra upp huvudet och kolla allt! Det frestar mitt tålamod, men det är bara att bita ihop och vara mjuuuuk och glaaaad och positiiiiv så jobbar han på igen. Så måste man ju även göra små hopp ibland och lite arabslång med huvudet. Annars, går han verkligen super!   Efter passet på ridbanan blev det en kort uteritt oxå för sopbilen kom och jag hade Knight lös på gården! Gulp! Lät sopbilen backa in på gården och red sedan skyndsamt upp mot vägen och ropade med mej Tempan och Knight. Den sistnämnde var mycket tveksam att lämna sitt ansvar när det fanns en inkräktare där, men till sist så hängde han på matte och vi travade iväg. Pust, vilken tur! Undrar hur mycket böter man får om hunden käkar upp en sopgubbe? Red en liten sväng när jag ändå var ute vilket Malli bara älskar! Imorgon ska han få slippa ridbanan helt och vi tar en härlig uteritt i solen?

Efter Malli var det Teddans tur. Idag var han oxå glad över solen och det var svårt att vara lydig och stillsam... När man vill visa att man är fräckast i hela världen, och trava flashigt och fort alternativt galoppera hela tiden! Nåväl, efter en stund så kom vi till arbete och han fick göra lite skolor i skritt och trav. En liiiten galoppsluta kunde inte låtas bli, fast jag vet att jag ska skynda långsamt. Grabben blev lite svettig så han fick stå inne med fleece och hö. Helt ok, tycker Teddan!

Sist ut var Mandon, som efter några tuffa dagar på ridbanan förtjänade en uteritt. Vi stack iväg på en timmes ritt och han var superduktig! Mötte en traktor med tallriksharv vilket inte bekom Mandon alls. Däremot kan en skånsk sten vara lite äcklig, så man måste gå runt den. Men det är väl helt ok. På vägen hem så blev det mörkare och mörkare och jag manade på Mandon för att hinna hem innan regnet och vhan precis in på gården när himmeln fullständigt öppnade sej! Vilken tur vi hade! Jösses...

Det var alles för idag! Nu har jag precis skrattat hjäl mej till "Bonde söker fru" och ska sätta mej med lite ridhuspapper. Helt ok även om alla papper är trista så är just dessa ändå helt ok.

En sommarbild är aldrig fel! Älskade Tempo!

  


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards