Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Sara - 4 november 2010 20:31

Upp i ottan och släppte ut pojkarna sedan bar det iväg till Smådjurskliniken. Åt frukost i bilen som jag alltid gör när jag ska jobba. Sparar en kvart till i sängen! Idag hade vi ett par katter och en liten hund som skulle steriliseras. En frisk och glad liten blandrastik på ett år. För att göra en tråkig historia kort så sövde vi henne och sedan vaknade hon inte igen... Alla vet att det är en risk att söva ett djur eller att själv bli sövd för den delen! Men under alla mina år i jobbet, och jag har sövt och vakat över 100-tals djur! så har jag aldrig förlorat ett till synes friskt djur tidigare... Fruktansvärt... Stackars matte & husse....   Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen. Åkte hem med en klump i magen och fick stanna hos Mats på jobbet för lite tröst.

Tyst minut.............................................
......................................


Väl hemma så var det bara att hugga tag i dagens övningar. Och i stallet så mår jag alltid bra så efter en stund så kändes allt bättre. Först red jag Mandon på ridbanan och bad praktis-Kajsa att filma. Se resultatet längst ner i inlägget! Han börjar nu bli varm i kläderna här och är lite obstinat med better som han inte gillar riktigt. Han är ja van att ridas på stång så nu har han kommit på att man kan ta tag i better och slå med huvudet så slipper man! Det kommer att ta en vecka eller två till innan han fullt accepterat sin nya betsling och även tempot! Men han är en härlig häst!

Även Malibu fick på sej ett nytt träns idag och med ett nyt bett som jag köpte igår. Ett vanligt tre-delat men en cm längre än hans gamla som var väl kort till hans mun. Men man är ju inte arab för inte. FY vad ÄCKLIGT med nytt bett och nytt huvudlag! Bläää! Hade tänkt rida ut med eftersom han reagerade så pass mycket på förändringen så höll vi oss på ridbanan. Efter en stund blev det dock jättebra! Han sökte mera stöd utan att hänga och blev riktigt stadig i formen. T.o.m i galoppen kunde han vara i form en liten stund! Härligt! Får bli uteritt i morgon istället.

Sist ut var Teddan som fick komma ut på en rejäl tur. Eftersom vi har så oerhört trista ridvägar här så är det mycket skritt. Det hann nästan bli mörkt innan vi hann hem, men det var en härlig tur!

Ikväll har äntligen mitt foder kommit. Beställde för tre veckor sedan men en del har varit restat så jag har fått vänta. Mest glad blev Altanero som inte alls gillade det foder jag var tvungen att köpa så länge. Ikväll åt han med god aptit igen. Skönt, han är tunn och skranglig som han är!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards