Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Sara - 23 november 2009 19:31

Tänk att fast än man fodrar flera gånger varje dag så tycker jag aldrig att det är tråkigt. Det är något visst med att ge sjuren mat och vatten och pyssla lite. Ljudet när de mumsar på sitt kraftfoder och sedan smaskar på hö och ser fullkomligt nöjda ut. Ska snart gå ut för dagens sista mål mat. På bilden ovan är Mats igång med vattning. Vi kör med hink här. 

Idag har vi haft en ny praktikant här som ska vara här tre dagar i veckan nu ett tag framöver. Trevlig tjej som heter Josefin och kommer från V. Strö, precis som Camilla. Man kan tro att det är en metropol, men där bor kanske 100 personer?

Trodde jag skulle rida på förmiddagen då det inte regnade, men först var jag tvungen att ta itu med hösilage-körning som drog med sej att hämta diesel och koppla in ett nyladdat batteri i traktorn. En timma senare öste regnet ner och det blev stalltjänst i stället. Precis när jag var färdig att ge vika för regnet så slutade det och jag hann (har undrat länge, stavas hann med ett eller två n?) med tre hästar innan mörkret var över oss.

Tog därefter in unghästarna och stona som varit ute hela dagen och slutligen fick en ganska fin eftermiddag! Stona har numera även lyse i ligghallen, efter pappas helginsats, så de har det utmärkt även efter mörkrets inbrott.

Så en tråkig nyhet. Relampago kommer att åka igen. Jag upplevde inte honom som redo för regelrätt dressyrarbetet och efter att konsluterat hans otroligt trevliga och förstående ägare Rosa, så kom vi överens om att han ska få åka till en fodervärd, som Rosa hade på G, och fortsätta sin uppbyggnad i lugn och ro. Med lite tungt hjärta skickar jag tillbaka honom till Stockholm i veckan...

Pago & Mats

  


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards